Notifications
Clear all

Deprimerad mamma

Topic starter

Kan man rekommendera vuxenpsyk om min mamma så att de kan ta kontakt med henne utan att man pratar med henne först?

Och nej, hon lyssnar inte på mig.

ja det kan du.. men det är väldigt svårt att behandla folk som inte tror att dem är sjuka själva..
säg att du vill att hon ska göra det för du är orolig
säg även att för din skull bör hon göra det
säg även att jag blir tvungen att bryta kontakten med dig annars för jag mår dåligt över det här..

sånt ska gå hem hoss mammor.. ifall dem inte är allt för sjuka dvs.
och är hon alltför sjuk så finns det psykologer som kommer hem till en, om hon vägrar gå hemmifrån alltså..

ReplyQuote

kindergartner:

Kan man rekommendera vuxenpsyk om min mamma så att de kan ta kontakt med henne utan att man pratar med henne först?

Ja, det kan man. Men hon kan fortfarande välja att inte gå dit.

På vilket sätt är din mamma dålig?

ReplyQuote
Topic starter

seniL:

säg även att jag blir tvungen att bryta kontakten med dig annars för jag mår dåligt över det här..

Det var det sämsta jag någonsin hört. Jag tänker inte hota min mamma med sådant som hon mår sämre över.

SheDevil:

På vilket sätt är din mamma dålig?

Min bror dog av plötslig vuxendöd för åtta år sedan, så hela familjen är förstörd. Hon är deprimerad och gråter hela tiden.

ReplyQuote

kindergartner:

Min bror dog av plötslig vuxendöd för åtta år sedan, så hela familjen är förstörd. Hon är deprimerad och gråter hela tiden.

Så trauma ligger bakom. Kan hon agera i vardagen?
Visst är det ett problem att din mamma är ledsen och deprimerad, men ibland kan man klara sig ur det själv. Och även om hon inte lyssnar på dig så skadar det inte att prata med henne om det och uppmuntra till terapi eller medicinering. Trauma måste man jobba med, och det gör man lättast med hjälp av en kontakt på psyk.

Du kan ringa och boka en tid i hennes namn, men sen kan hon ju som sagt välja att avboka om hon inte vill gå dit. Om dina föräldrar är ihop så kan du alltid prata igenom det med din pappa med.

ReplyQuote
Topic starter

SheDevil:

Visst är det ett problem att din mamma är ledsen och deprimerad, men ibland kan man klara sig ur det själv.

Hon kan klara sig i vardagen. Hon städar och lagar mat hela tiden, dricker inte och så vidare. Men jag tycker inte att hon ska behöva gråta hela tiden efter åtta år.

ReplyQuote