Aviseringar
Rensa alla

Det mest irriterande med att jobba på kundtjänst är..


Ämnesstartare

Buddah:

Säg inte det.

Med den attityden lär slaget redan vara förlorat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Med den attityden lär slaget redan vara förlorat!

Tar aldrig ut något i förskott, räknar alltid med det värsta ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Tar aldrig ut något i förskott, räknar alltid med det värsta ^^

Låter lite destruktivt, don't you think? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Låter lite destruktivt, don't you think?

Inte det minsta! Tänk då på hur glad jag blir när något går vägen [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Inte det minsta! Tänk då på hur glad jag blir när något går vägen

Tänk på hur dåligt du kommer må tills dess. [crazy]


   
SvaraCitera
Tyrael

Buddah:

Vid minsta lilla motgång skall tala med "chef",

Dålig serviceanda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Tjänar sämre än städare

åh håll käften för fan, alla vet att telefonförsäljare tjänar 139000:- i månaden, en typ 20-årig moderat sa det på debatt en gång i tiden, ingen ifrågasatte det and neither shall I.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Dålig serviceanda

På vilket sätt?

Buddah:

kundtjänst

Tickstart:

telefonförsäljare

[confused]


   
SvaraCitera
zIGGE

kan tänka mig att du är en jobbig person på kundservice, som inte förstår poängen med det, för det mesta, när kunderna har problem. och därför ville de prata med någon annan än dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

och därför ville de prata med någon annan än dig.

Jag är lustigt nog ganska bra på det jag gör, brukar alltid få högt betyg i sådana där kundundersökningar som man får göra efter ett samtal.

Är professionell nog att inte ta ut min bitterhet direkt på kunderna, utan jag spar den till UM istället [wink]


   
SvaraCitera
Åtta

Har förståelse för det mesta, förutom #1. Att kräva att folk ska komma ihåg något arkant tolvsiffrigt nummer är inte realistiskt. Vi har redan ett unikt nummer som identifierar oss - vårt personnummer. Det kan alla, och man behöver inte leta bland papper (jag har f.ö. ingen aning om hur jag skulle få reda på mitt kundnummer, eftersom jag aldrig har fått någon pappersfaktura, och behandlar allt via autogiro). Nu är det givetvis inte ditt fel om era system inte låter dig söka efter personnummer, men däremot är det företagets fel att de inte inser att en så enkel förändring skulle spara tid och frustration.


   
SvaraCitera
zIGGE

Buddah:

Är professionell nog att inte ta ut min bitterhet direkt på kunderna, utan jag spar den till UM istället

Okej! Jag kan ju inte veta, så jag tror dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Att kräva att folk ska komma ihåg något arkant tolvsiffrigt nummer är inte realistiskt.

Man kan kräva att de under 10 minuters kö kan leta fram det där jävla pappret där det står ett kundnummer. Dessutom får/behöver vi inte alltid kräva in personnummer vid vissa betalsätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan även tillägga att det är sjukt irriterande med folk som skall rabbla upp siffror och väntar på att man skall säga "Ja/mm" mellan varje sifferkombo.

Exempel
Kund skall rabbla upp sitt kundnummer som lyder 142356745. Konversationen ser ut så här: 14........MM...23......MMMM...56....MMMMMMMM...74.....JA!....5.

Tror de att jag sitter och hackar in kundnumret med hammare i en jävla runsten eller?! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

längtar till det där


   
SvaraCitera