Buddah:
Säg inte det.
Med den attityden lär slaget redan vara förlorat!
Chibibbi:
Med den attityden lär slaget redan vara förlorat!
Tar aldrig ut något i förskott, räknar alltid med det värsta ^^
Buddah:
Tar aldrig ut något i förskott, räknar alltid med det värsta ^^
Låter lite destruktivt, don't you think?
Chibibbi:
Låter lite destruktivt, don't you think?
Inte det minsta! Tänk då på hur glad jag blir när något går vägen
Buddah:
Inte det minsta! Tänk då på hur glad jag blir när något går vägen
Tänk på hur dåligt du kommer må tills dess.
Buddah:
Vid minsta lilla motgång skall tala med "chef",
Dålig serviceanda
Buddah:
Tjänar sämre än städare
åh håll käften för fan, alla vet att telefonförsäljare tjänar 139000:- i månaden, en typ 20-årig moderat sa det på debatt en gång i tiden, ingen ifrågasatte det and neither shall I.
Tyrael:
Dålig serviceanda
På vilket sätt?
Buddah:
kundtjänst
Tickstart:
telefonförsäljare
kan tänka mig att du är en jobbig person på kundservice, som inte förstår poängen med det, för det mesta, när kunderna har problem. och därför ville de prata med någon annan än dig.
zIGGE:
och därför ville de prata med någon annan än dig.
Jag är lustigt nog ganska bra på det jag gör, brukar alltid få högt betyg i sådana där kundundersökningar som man får göra efter ett samtal.
Är professionell nog att inte ta ut min bitterhet direkt på kunderna, utan jag spar den till UM istället
Har förståelse för det mesta, förutom #1. Att kräva att folk ska komma ihåg något arkant tolvsiffrigt nummer är inte realistiskt. Vi har redan ett unikt nummer som identifierar oss - vårt personnummer. Det kan alla, och man behöver inte leta bland papper (jag har f.ö. ingen aning om hur jag skulle få reda på mitt kundnummer, eftersom jag aldrig har fått någon pappersfaktura, och behandlar allt via autogiro). Nu är det givetvis inte ditt fel om era system inte låter dig söka efter personnummer, men däremot är det företagets fel att de inte inser att en så enkel förändring skulle spara tid och frustration.
Buddah:
Är professionell nog att inte ta ut min bitterhet direkt på kunderna, utan jag spar den till UM istället
Okej! Jag kan ju inte veta, så jag tror dig!
Åtta:
Att kräva att folk ska komma ihåg något arkant tolvsiffrigt nummer är inte realistiskt.
Man kan kräva att de under 10 minuters kö kan leta fram det där jävla pappret där det står ett kundnummer. Dessutom får/behöver vi inte alltid kräva in personnummer vid vissa betalsätt.
Kan även tillägga att det är sjukt irriterande med folk som skall rabbla upp siffror och väntar på att man skall säga "Ja/mm" mellan varje sifferkombo.
Exempel
Kund skall rabbla upp sitt kundnummer som lyder 142356745. Konversationen ser ut så här: 14........MM...23......MMMM...56....MMMMMMMM...74.....JA!....5.
Tror de att jag sitter och hackar in kundnumret med hammare i en jävla runsten eller?!
längtar till det där