patrick bateman:
haha bra jämförelse. grymt, då kan man verkligen unna sig vila hur långt var det?
Bara 5 kilometer men jag gav järnet så det är okej (blodsmak i käften osv)
patrick bateman:
usch sånt är löjligt. man ska ju göra klart gymnasiet.
patrick bateman:
haha vad mysigt sover han i sängar och soffor och så? mm det var synd gäller att passa sig
Nej får han inte vara i. Men skulle han få skulle han nog krypa in under täcket kicka ur en ur sängen och sen titta på en och fundera på varför du ligger på golvet sen skulle han nog lyckas dregla ner en med
Du. Vi har dom inte inne. Dom bor ute. Dom är inne de gånger jag varit ute med dom eller efter jakten om de inte vari i nåt ute i skogen. De är för varm att ha dom inne hela tiden så de har sitt egna lilla hus med bur.
patrick bateman:
haha jag vet men de är fina för det, man kan ju ha dem ändå. de måste ju inte rida släde. haha okej, trodde hon var en sådan om nu rasen heter det. nej så var det ja. skulle bara upp i rymden för att testa.
Ja nog är dom finna alltid . Dom mår bättre om de får träna. Och de ska inte heller bo inomhus hela tiden dom får inte lika tjock päls på vintern som de ska ha om de bor inne för mycket.
Rasen heter så ja. Jag vet inte om hon va de vet att hon hete Lajka som namn.
patrick bateman:
haha inte så jag menade. min syrra har en afrikansk lejonhund som kan jaga lejon men den kan ju inte jaga lejon. så jag tänkte, om hundarna är jakthundar men inte jagar eller om de aktivt jagar
haha grymt. jagar ni älg och vildsvin med dem? coolt. har du sett björnar?
Du kan ju säga va du menar
Okej
Dom är För jakten inte för sällskapet. ska man ha en jakthund för sällskapet så måste du aktivera den på annat sätt.
Dom är för Älg främst efter som Pysen är renodlad Älg jakhund så har vi han bara för de.
Dalton har de skjutit Vild svin åt men bara för att han gick på dom själv. En suga med ungar så han va på väg att bli ihjäl stampad av sugan då han knep en unge för hon. Så han går på båda dom och provad på björn men de blev inget av.
Set på djurpark Dom är aldrig inne i byn om de inte lockas av något. Men som närmast så har de gått en 100 meter från mitt hus och då hämta de en Älg skalle bakom min farbrors hus som han drog i väg med och grävd ner.