hejsan ,
jag har ett distanförhållade (om man ens kan kalla det så) med ca en timme med tåg.
Tur och retur blir runt 200:- . Det är oftast jag som åker till honom , och då menar jag runt 75% av gångerna vi träffas. Det blir skit dyrt för mig eftersom vi träffas varje helg och jag bara har ett studiebidrag att spendera lixom. stör mig på att varje gång jag tar upp att det blir dyrt för mig så pratar han bort det. vad ska man göra då?
Man pratar med sin partner och om denne är oresonlig gör man slut.
elinsimonsson:
vad ska man göra då?
Föreslår att ni delar på reskostnaderna. Det är ju en uppoffring i sig att göra resan (även om den "bara" är en timme). Känns som en självklarhet att han ska bidra när du åker, och så tvärtom då. Speciellt om du bara har studiebidrag är det extra viktigt. Har han också det, eller jobbar han? Oavsett vilket borde inte du betala alla dina resor själv, om han nu vill att du ska hälsa på, då får han väl också dra strån till stacken.
elinsimonsson:
stör mig på att varje gång jag tar upp att det blir dyrt för mig så pratar han bort det.
Du får väl ställa in din resa någon gång och sen säga att du inte har råd. Invänta reaktioner.