Notifications
Clear all

DJ type tjänar 2.5k för en kväll

Topic starter

Den som påstår att carl cox inte är en deejay pga bristen på skivor är fan handikappad. om det finns ny teknik som är bättre, och som kan göra ditt jobb enklare, varför skall man då envisas med att förespråka förlegad teknik som är otympligare/dyrare/svårare? Känns som om många förståsigpåare gärna tar den debatten medan de som jobbar med det helt enkelt kör sin grej.

ReplyQuote
Topic starter

Sådana jobb är inte tillräckligt stabila för mig. Inte för att jag NÅGONSIN skulle få för mig att bli DJ (har varken tålamodet, intresset eller talangen) men jobb som överhuvudtaget hänger till 99% på efterfrågan känns lite "meh". Alla yrken hänger ju till viss del på det, men är inte lika avgörande som typ DJ:ande. Vill ha ett säkert jobb, sedan om jag får jobba mer än vanligt så känns det egentligen bara mycket mer rättvist. Vissa DJ:s tjänar så mycket att de skulle kunna rädda hela befolkningen i en fattig by, men de köper bara bilar och flaskvatten.

Okej jag ska sluta pladdra om sånt här, börjar bli för politisk av mig och vill egentligen inte starta en debatt.

ReplyQuote
Topic starter

vad är det jag ser? har en av mina trådar börjat närma sig något som kan liknas vid diskussionsvärde?

/cut

ReplyQuote