Aviseringar
Rensa alla

Dödshjälp?


Ämnesstartare

lagligt men inte på fel sätt.[no-no]


   
SvaraCitera

mediakatt:

Inte förrän i de mosaiska lagarna, och i och med att det faktiskt fanns folk innan dessa så känns det rimligt att anta att de handlar om samhällsstruktur snarare än att livet är en gåva. Samt, det hindrar inte Gud från att vid andra tillfällen uppmana till dråp eller låta folk komma undan med det.

Jao, kan bli komplicerat.. men Jesus säger ju iaf att det är en synd att mörda och så, och då måste d va så. ):


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borde vara lagligt [y]
Blir jag helt invalidiserad som tjugoåring så vill jag inte ligga i en säng resten av mitt liv och inte kunna röra mig alls! [cry][n]

Vem vill leva så? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Jao, kan bli komplicerat.. men Jesus säger ju iaf att det är en synd att mörda och så, och då måste d va så. ):

Jesus är mesig.


   
SvaraCitera

Bonnie_:

Borde det vara lagligt i Sverige eller inte?

Absolut, men det kan också missbrukas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Absolut, men det kan också missbrukas.

Därför är det viktigt med en lagstiftning som är tydlig och det är ingen omöjlighet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det borde vara obligatoriskt efter 50.


   
SvaraCitera
Åtta

Libertad:

Tycker det borde vara obligatoriskt efter 50.

Och innan 30. [no-no]


   
SvaraCitera

mediakatt:

Jesus är mesig.

Jesus är cool. ):


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Jesus är cool. ):

Nej.

Eller, okej, hans allmännt bittra och ilskna beteende ett tag där när han jagar ut folk ur tempel och förbannar fikonträd är rätt skönt. Men annars är han bara mesig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avregistrerad:

Det är väl inga problem att dö. Åk till Schweiz och besök en självmordsklinik, har gjort det åtskilliga gånger.

Jaså minsann? Då kan de inte ha gjort ett särskilt bra jobb.. eller har de bredband på kyrkogården?[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera