Vet någon var man kan få tag på dessa i storlek 37? Vill helst att de ska vara i nappa också, inget måste dock.
Ögon i en plåthink:
Vegetarian Shoes, som finns att köpa här och här, exempelvis. Finns säkerligen några i ungefär den stilen du söker...
Har testat en väns sådana, har helt vidriga ledproblem och ville ungefär begå självmord efter en kvart i sådana. Förvisso kanske en sula skulle fungera... Blir kanske sådana. Ogillar att bära skinnprodukter, äckligt med andras hud på fossingarna.
ogillar dock att de andra ser så plastiga ut
Geigerzähler:
Har testat en väns sådana, har helt vidriga ledproblem och ville ungefär begå självmord efter en kvart i sådana. Förvisso kanske en sula skulle fungera... Blir kanske sådana.
Jag har kronisk reumatism i just fötterna, och bär utan problem dessa. Dock bör du veta att de (och därmed troligtvis även andra Airseals) är litet stora i storlekarna; jag köpte stora nog för att kunna ha ett par raggosckar i, och bär istället två par...
Geigerzähler:
ogillar dock att de andra ser så plastiga ut
Mina ser också rätt plastiga ut på bild på i alla fall Blueturtle, men ej i verkligheten. Frågan kvarstår dock; vad är "nappa"? Något material, eller ett märke, eller?
Ögon i en plåthink:
Jag har kronisk reumatism i just fötterna, och bär utan problem dessa.
Åh, jag också. Då blir det nog sådana.
Ögon i en plåthink:
Dock bör du veta att de (och därmed troligtvis även andra Airseals) är litet stora i storlekarna; jag köpte stora nog för att kunna ha ett par raggosckar i, och bär istället två par...
Är det typ en storlek stora eller?
Ögon i en plåthink:
Frågan kvarstår dock; vad är "nappa"? Något material, eller ett märke, eller?
Material, mjukare skinn typ, är orolig för skavsår.
Trodde du vägrade andras skinn
Har du sovit btw?
Geigerzähler:
Åh, jag också. Då blir det nog sådana.
Fast de är väl inte optimala, förmodar jag, och jag blir ju litet trött i fötterna av att gå med dem under lång tid... En sula för bättre stöd mot foten vore säkert bra i dessa, såsom i de flesta andra skor.
Geigerzähler:
Är det typ en storlek stora eller?
Ungefär så, tror jag. Hoppas du inte köper för små, eller något, nu, men mina var i varje fall litet större an vad jag anser att storleken angav.
Geigerzähler:
Be din läkare skriva ut Raggsockar åt dig istället.
isola:
Trodde du vägrade andras skinn
Egentligen så.
isola:
Har du sovit btw?
Nej, har legat i något konstigt tillstånd mellan sömn och vakenhet i två timmar. Sen kom det en massa ungar med lustig dialekt som jag tydligen ska sköta (kusiner från Göteborg).
vafan är nappa?
dazed_and_confused:
vafan är nappa?
Geigerzähler:
Ögon i en plåthink:
Nappa
dazed_and_confused:
vafan är nappa?
obildade ungdomar....
nappa är "samma sak" som nubuck, fast med en slipad (och därmed blank) yta. nappa/nubuck har djurets hud-skida utåt, medan mocka har insidan utåt.
internet:
nubuck
vafan är nubuck?
dazed_and_confused:
vafan är nubuck?
internet:
nubuck har djurets hud-skida utåt
haha, hud-skida. det ska stå hud-sida. det står där, i alla fall!!!