Har spelat det så mycket jag kunnat under de senaste tre dagarna. Jag tycker att det är lite tråkigt att det inte riktigt finns någon dominerande story-arc, utan att spelet istället är uppdelat i tre mindre historier. Mage-templar-situationen är förvisso spelets centrala tema, men det är ju inte förrän i akt tre som man faktiskt tar itu med skiten.
Den begränsade interaktionen med gruppmedlemmarna är också lite tråkig. Jag gillade att man kunde slå läger och konversera med alla sina gruppmedlemmar. Nu kan man liksom bara prata med dem kanske 5-6 gånger under hela spelet.
Striderna var inte fullt så katastrofala som jag hade förväntat mig. Visst, det är definitivt mer action nu än förut, men jag tycker ändå att man kan få hyfsad strategisk överblick. Något jag hade uppskattat vore en fri kamera. Det är lite irriterande när man står med ryggen mot en vägg och vill kunna få överblick.
Till sist stör jag mig på att de återanvänder områden så in i helvete ofta. Okej att man springer runt i samma stad hela tiden, det kan jag förstå. Men måste alla grottor/lagerlokaler se exakt likadana ut?
Är det någon som spelar som mage förresten? Är det inte djävligt konstigt att man som apostate springer runt och gör tjänster åt templars? Jag spelar som rouge, så för mig känns det någorlunda naturligt, även om jag springer runt med Anders i min grupp samtidigt som jag står och pratar med Knight-Commander Meredith om hur magiker inte är människor.
Nu låter det kanske som att jag rageat väldigt mycket på spelet, men det gör jag egentligen inte. Tycker att det är roligt och en helt okej uppföljare på Origins.
Åtta:
tre mindre historier
Åtta:
akt tre som man faktiskt tar itu med skiten
Same shit med alla bioware spel sedan kotor, förutom mass effect 1. Hatar det.
Just det; vad spelar ni som och vem/vilka har ni valt att sexa?
zIGGE:
Same shit med alla bioware spel sedan kotor, förutom mass effect 1. Hatar det.
Jag skulle inte ha något emot att det är tre "delhistorier" om alla delar var lika välgjorda. Men akt två t.ex. var en stor besvikelse. Qunari-Dold text: invasionen började och blev nedslagen inom loppet av 25 minuter.
Saknar att kunna övertala och intimidera.