Aviseringar
Rensa alla

Efedrin

Gifted

SPiDERMANNEN:

och jag som tyckte att jag var beroende ;>

Tsss. jag är matematiker: "en maskin som konverterar koffein till teorem" (citat av en av erdös vänner om jag inte minns fel)

SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Jojo, koffein är typ 10000 gr farligare än LSD per gram...

Say what? Nej, nu tänker du väldigt, väldigt fel. Visserligen krävs det väldigt mycket LSD för att uppnå en dödlig dos om man jämför med hur mycket en normal dos ligger på, men det krävs ändå bra mycket mer koffein för att du ska dö än vad det krävs LSD.

SvaraCitera
Gifted

Nevon:

men det krävs ändå bra mycket mer koffein för att du ska dö än vad det krävs LSD.

3g koffein = dödligt i princip. Detta är ca 30 gr normal dos.

Men lsd kan man ta 10000 gånger mer utan att egentligen dö av det.

Men ja, käkar man 3g lsd, så är det ju farligt... Men, 200g vanligt salt är ju dödligt också...

SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

3g koffein = dödligt i princip. Detta är ca 30 gr normal dos. Men lsd kan man ta 10000 gånger mer utan att egentligen dö av det.

Gifted:

koffein är typ 10000 gr farligare än LSD per gram...

Får du i dig 1g koffein så mår du inte så bra. Får du i dig ett gram syra så blir du galen.

SvaraCitera
Gifted

Nevon:

Får du i dig 1g koffein så mår du inte så bra. Får du i dig ett gram syra så blir du galen.

Oj... trött.. per procent av normal dos menade jag.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Visserligen krävs det väldigt mycket LSD för att uppnå en dödlig dos

Jag trodde inte att det fanns något registrerat dödsfall på LSD, och jag har heller aldrig hört om några farliga fysiska biverkningar. Jag har läst om några som snortade i tron om att det var kokain(?), jag har för mig att någon/några hamnade i koma, dock inget dödsfall.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Oj... trött.. per procent av normal dos menade jag.

Då håller jag med dig.

kruxz:

Jag trodde inte att det fanns något registrerat dödsfall på LSD, och jag har heller aldrig hört om några farliga fysiska biverkningar.

"No well-documented human deaths resulting directly from the toxic effects of LSD itself have occurred, though LSD has been implicated in accidental deaths, suicides, and homicides. LD50 (That's lethal dose in 50% of those who injest this much) determinations vary widely with species, begin 46 mg/kg in mice, 16.5 mg/kg in rats, 0.3 mg/kg in rabbits and 0.1 mg/kg in elephants. In monkeys, the LD100 is 5 mg/kg. Death in these animals is the result of respiratory failure, preceded in the rabbit by marked hyperthermia. Human data are manifestly lacking, and predictions of the average lethal dose for humans have ranged from 0.2 mg/kg to more than 1 mg/kg, administered orally."

http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_dose.shtml

SvaraCitera
Ämnesstartare

[crazy]

SvaraCitera

Jag tror nån vill gå ner i vikt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

om du köper efedrin 30mg tabletter (gärna märkta unexo) och tar tre stycker per träningsdag så kommer du att svettas mer, orka mer, vara piggare, ha svårt att somna, få hjärtklappning osv osv. jag har fan tröttnat på mina 🙁

SvaraCitera

äs-barn.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera