upponer:
eftersom de jag ju jag som har kontakten med honom.
Ja och det är nog där du ska börja. Försök förklara för din pappa att du pratat länge med den killen och att du gärna vill att du och dina föräldrar ska träffa honom, det vill ju killen också göra (träffa dina föräldrar), så vad är problemet?
upponer:
han har bott i Sverige i fem år snart så han har inte bott hela sitt liv här
Att leva fem år i ett land med fred är tillräckligt mycket för att man ska kunna fokusera på andra saker, som utbildning och personlig utveckling, än att hela tiden behöva gå omkring och vara rädd för självmordsbombare, banditer eller dödsfall av nära och kära.
upponer:
Killen som jag pratar med är muslim och min pappa säger att jag ska sluta upp med honom så fort som möjligt
Klok far du har.
Hahaha hade du frågat på flashback hade du fått helt andra svar.
upponer:
vi tänkte att han skulle komma hit till mig och träffa mina föräldrar och så. och sen får man se vad det blir till.. jag vill träffa honom och längtar efter honom så mycket..men jag vet att det kan bli till skit eller så blir det helt underbart
hoppas det blir bra
honolulu:
. Men nu har de ju pratat i två år och hon känner att hon vill träffa honom. Jag ser inte varför det skulle vara riskabelt om de skulle träffas på något random café eller om han kommer hem till henne.
nej du har rätt
honolulu:
Ja och det är nog där du ska börja. Försök förklara för din pappa att du pratat länge med den killen och att du gärna vill att du och dina föräldrar ska träffa honom, det vill ju killen också göra (träffa dina föräldrar), så vad är problemet?
jag har sagt att vi har pratat länge men han säger att de spelar ingen roll o bla bla.. jag blir så trött på detta. Jag ska prata med mamma istället.. jag skiter i pappa..
jag tycker du ska säga så här till din pappa (en chansning)
- du har ingen rätt att bestämma vem jag får älska. låt inte dina värderingar förstöra mitt liv. om du inte är mer öppen för vad jag vill kan det komma en dag när jag tvingas välja mellan dig eller en pojkvän du inte gillar, och då kommer jag INTE att välja dig!
Om du inleder ett förhållande med en muslim måste du bära slöja, vilken fader vill se sin svenska dotter göra det?
Även fler saker du INTE får göra när du är i ett förhållande med en muslim, t.ex äta griskött.
zent:
m du inleder ett förhållande med en muslim måste du bära slöja
Dude.. så fan heller. Man måste inte bära slöja bara för att man är tillsammans med en muslim om man inte själv vill konvertera till islam.
zent:
Även fler saker du INTE får göra, t.ex äta griskött.
Nej. Om hon ine är muslim så angår inte de muslimska reglerna henne ett dugg.
Dagens ungdomar..
Hela situationen är kontingent av hur fundamentalistisk han är i sin tro.
Religiösa extremister är aldrig bra vare sig de är muslimer eller kristna.
zent:
Om du inleder ett förhållande med en muslim måste du bära slöja, vilken fader vill se sin svenska dotter göra det?
Även fler saker du INTE får göra när du är i ett förhållande med en muslim, t.ex äta griskött.
ah, precis som att om du blir tillsammans med en kristen så får du inte sexa innan äktenskap. Bäst man håller sig ifrån de där religiösa galningarna!!!
Blivande_japan:
ah, precis som att om du blir tillsammans med en kristen så får du inte sexa innan äktenskap. Bäst man håller sig ifrån de där religiösa galningarna!!!
Och alla hinduer är nykterister
Gilda:
Och alla hinduer är nykterister
ah precis
upponer:
jaa jag vet inte vad jag ska göra.. känns som dom inte bryr sig om vad jag känner...dom tänker bara liksom
víll han inte att du också ska vara muslim?