Första låten jag lärde mig var SFU - Torture Killer
Testa den, den är enkel som fan.
håller på och kör lite akustisk gitarr nu, går rätt bra ska lära mig en av mina favvo låtar, africa med toto
nu har du en poäng, då vet jag. Börja med äldre rock ex ac/dc higway to hell eller the number of the beast, iron maiden, lyssna om och om igen, låser du dig så kan du kolla tabs på internet. Sen lyssnar du lite mer och försöker spela till hela låten.
Okej, tack så hemskt mycket! 🙂
iddqd:
Testa den, den är enkel som fan.
Ska prövas!
Fabbe:
håller på och kör lite akustisk gitarr nu, går rätt bra ska lära mig en av mina favvo låtar, africa med toto
Lycka till (;
Fabbe:
MickHed:
Grym, helt klart (;
ClaytoN:
Nån som kan nybörjarlåtar som är skapligt roliga och man känner igen?
Definera nybörjare så kanske jag kan hjälpa dig
ClaytoN:
Nån som kan nybörjarlåtar som är skapligt roliga och man känner igen?
Mycket av Metallica. Master of Puppets, Enter Sandman, Seek and Destroy osvosv. Sedan har vi In Flames, hyffsat enkelt. Alla gamla stötar som AC/DC har enkla låtar, AC/DC har tex Back in Black, Highway to Hell osv. Vad lyssnar du på?
Myrkrig:
Definera nybörjare så kanske jag kan hjälpa dig
Detta kan jag:
Introt till - Raining blood, Run to the hills, Rock you like a hurricane, och några mer små rockklassiker.
Sen kan jag spela Bamse och Tetris. Håller på att lära mig spammet av E-sträng som är i Raining blood.
sockerdricka:
Mycket av Metallica. Master of Puppets, Enter Sandman, Seek and Destroy osvosv. Sedan har vi In Flames, hyffsat enkelt. Alla gamla stötar som AC/DC har enkla låtar, AC/DC har tex Back in Black, Highway to Hell osv. Vad lyssnar du på?
Tackar så mycket. Jag lyssnar rätt mycket på ACDC och såna band, så ska övaövaöva!
ClaytoN:
Detta kan jag:
Introt till - Raining blood, Run to the hills, Rock you like a hurricane, och några mer små rockklassiker.
testa med poison med Alice Cooper den är rätt lätt
Myrkrig:
testa med poison med Alice Cooper den är rätt lätt
Ska göra't! 😀
Tant Brun:
http://ug.cybanworld.com/search.php?type=guitar
Ganska ologisk sida, men titta där ändå
Tankio
Fabbe:
africa med toto
Tråden låst på grund av inaktivitet