Medverka i ett forskningsprojekt om empati!
Som en del av vert examensarbete i psykologi skulle vi vilja bjuda in dig att delta i denna enkätundersökning som handlar om empatiförmåga, exempelvis hur man reagerar känslomässigt och tankemässigt i olika sammanhang. Vinn ett presentkort på Espresso house värt 500kr!
Tack!
Vad ska man t.ex. svara på "Det är inte troligt att jag deltar i evenemang som främjar människors lika rättigheter" om det är osannolikt att jag deltar i några evenemang alls? Ska jag välja "Osannolikt" trots att det inte har något med evenemangets utformning i sig att göra?
Edit: Samma sak gäller för t.ex. "När jag ser människor från andra etniska grupper som lyckats i offentliga sammanhang delar jag deras glädje". Helt ärligt bryr jag mig inte riktigt om någon lyckas eller ej, så länge det inte är en person som jag har någon sorts koppling till. Det känns som om det blir ett missvisande resultat när jag svarar att det ej är troligt trots att det inte beror på etniciteten.
F.ö. så är undersökningen långt ifrån neutral. Det är tydligt att vem som nu gjorde den har starka åsikter om ämnet, som sedan presenteras som fakta utan vare sig uppbackning eller möjlighet för den som svarar på enkäten att kommentera det mer utförligt.
hoppas innerligt på troll
eller tja, det måste ju vara det