Aviseringar
Rensa alla

en 30 grader varm lägenhet


Ämnesstartare

nej usch stackare
duscha superofta i kallt
tvinga sambo att vifta så det fläktar på dig
drick kallt och gott


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nymfparanoia:

nej usch stackare

ännu värre för min hund [sad]

nymfparanoia:

tvinga sambo att vifta så det fläktar på dig

😀
har faktiskt en bordsfläkt....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har samma problem, det är hemskt.
+ Bör enligt läkares rekommendation ej ha öppna fönster i lägenheten, jag kommer att stekas [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Alltså huset är ju isolerat för att bevara värme, men det ska inte påverka så mycket.

Sant, dock är isoleringen kass så leder det till att det är kallare än vanligt på vintern och varmare än vanligt på sommaren. Till skillnad på hur det skall vara om det är korrekt isolerat, men ja, det har nog med ventilationen att göra - dock påverkar bra/dålig isolering en del, faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

ännu värre för min hund

kan du inte kallduscha hunden om och om igen???
Eller lägga fuktiga handdukar över den?

Eller ja. Kan man har du antagligen gjort redan. jag vet ju inget om hundar alls förutom att man ska gå ut med dem och mata dem typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

dock påverkar bra/dålig isolering en del, faktiskt.

Ja, jo, det är klart. Utgick från att det funkar som det ska, tänkte utifrån man räknat fel eller något när man byggde kåken. Inte bara Artie som tänker på halvfart idag. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angående fönster så kan öppna fönster på dagen göra det ännu varmare, eftersom ni får in en massa varmluft. Ha dem lite på glänt bara på dagen och vidöppna på natten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nymfparanoia:

kan du inte kallduscha hunden om och om igen???
Eller lägga fuktiga handdukar över den?

jag tror inte det är bra med såna temperaturskiftningar som i att bli nedkyld och uppvärmd om vartannat, bättre att han får stå ut och dricka mycket vatten tänkte jag.
det går inte att lägga svalkande blöta tyger på honom vilket skulle vara en "mildare" svalka än en heldusch, han förstår inte att det är för hans eget bästa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Angående fönster så kan öppna fönster på dagen göra det ännu varmare, eftersom ni får in en massa varmluft. Ha dem lite på glänt bara på dagen och vidöppna på natten.

det är varmare inomhusluft än utomhusluft ju
då borde det ju bli svalare att släppa in den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

varmare

vemeee duuuuu, du är någon som jag pratat med ellerhur?


   
SvaraCitera