Aviseringar
Rensa alla

En liten fråga


Ämnesstartare

Hur fungerar det om man publicerar något man skrivit på flera ställen, anses det okej? Alltså om jag publicerat något här och vill publicera det någon annan stans, typ på något ställe liknande detta, som en annan hemsida eller tidning, eller tvärtom.

Finns det någon liten paragraf nånstans som säger att det inte är okej eller finns det åsikter här om att det är fel eller kanske förresten annars fel att inte göra det istället?!


   
Citera

Amy Karlsson:

Alltså om jag publicerat något här och vill publicera det någon annan stans, typ på något ställe liknande detta, som en annan hemsida eller tidning, eller tvärtom.

Att publicera på privata bloggar, sajter, tidningar osv är inga som helst problem (men skriv då gärna att texten kommer härifrån). Inte heller i typ den lokala skoltidningen. Men att publicera på vinstdrivande bloggar, sajter, tidningar osv gör mig inte så glad. I alla fall inte om det publiceras rakt av. Omskrivningar, sammanfattningar eller liknande, som dessutom säger att texten ursprungligen publicerades på Ungdomar.se, kan kanske fungera om ni kör det via mig först.

Det blir ju mycket trevligare för oss och besökarna om materialet på Ungdomar.se är exklusivt. Och jag tror dessutom att det är få andra publikationer som vill publicera något som redan publicerats någon annanstans.

Hoppas det var tillräckligt svar på din fråga! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Hoppas det var tillräckligt svar på din fråga!

Glasklart!

(nu vet jag precis hur jag ska göra om jag vill göra dig ickeglad [crazy])


   
SvaraCitera

Amy Karlsson:

(nu vet jag precis hur jag ska göra om jag vill göra dig ickeglad )

[mad]


   
SvaraCitera