Aviseringar
Rensa alla

En liten fråga om lagen och restuarantinnehav

Ämnesstartare

Jag hittade ingen speciell forumdel för detta då detta kanske har mera med lagen att göra, politikforumet kändes ganska fel men om mod tycker att tråden hör hemma där så flytta!

Jo, jag har länge funderat på att driva en egen restuarant i min lägenhet (bor på bottenvåning) med mina egna maträtter och andra innovativa utländska rätter som du inte kan finna på asiatiska resutaranter, kebaberior eller lyxkrogar.

Jag är bla. intresserad av typisk västindisk mat vilket är otroligt exotiskt för de flesta svenskar. Jag har ekonomin till att köpa in ingredienserna.

Så då är då frågan.

Om jag inreder min uteplats och mitt vardagsrum så att folk kan sitta och äta, jag lagar maten i köket, mina gäster får se exakt vad jag gör och hur jag gör, de behöver aldrig oroa sig för att jag stoppar i skit.
Jag är otrolgit duktig på att städa, det är alltid fräscht i mitt kök. Jag vädrar, och gör ren min ugn 3 ggr i veckan för så bra smak så möjligt.

Jag kanske kan ta emot max 7 gäster på en gång (liksom många små hål-i-väggen gatukök).
Är detta då lagligt?

Min tanke är denna;
Det är ju lagligt att ge pengar till någon.
Och då borde detta vara lagligt det med! Jag vet mycket väl om skatteplikt.
Men det kan ju likagärna vara så att jag skulle kunna ha en stor familj på 7 pers, och det skulle inte vara olagligt för de att ge mig pengar?
Men jag vet inte helt säkert. Jag gillar inte restuarantbranschen i sig, mycket kriminalitet och andra otrevligheter som en ofräsch lokal osv.

Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Tråden raderad från Forum PLUS/Mat och Dryck

SvaraCitera