Notifications
Clear all

En undran.

Topic starter

Har ingen dröm att att jobba med skrivande men jag gillar att skriva i alla fall

ReplyQuote
Topic starter

LoonyJess:

Har ingen dröm att att jobba med skrivande men jag gillar att skriva i alla fall

fint ändå [smile]
Jag vet inte om jag har någon dröm om att jobba inom skrivandet, jag har i alla fall en dröm att jobba med något jag tycker om och jag tycker om att skriva. [cute]

ReplyQuote
Topic starter

Jag har alltid tyckt om att skriva men jag har inga direkta drömmar med det. När jag var liten skrev jag ofta berättelser och ville bli författare, men nu vet jag inte längre. Känns inte som my cup of tea att skriva böcker, verkar mest jobbigt och tidskrävande. Man måste nog verkligen ha passionen för det. Så har du det så tror jag du kan lyckas! [smile]

Så jag ska nog bli beteendevetare eller dylikt istället. Misslyckas jag med det, kanske jag ger det där med att skriva en chans istället.

ReplyQuote
Topic starter

Pendulum:

Man måste nog verkligen ha passionen för det. Så har du det så tror jag du kan lyckas!

okej, [smile] ja vi får väll se om jag har det...

ReplyQuote
Topic starter

Spiritsoul:

jag skriver en bok kan man väll säga och jag har fastnat.

Trevligt! Inte att du fastnat alltså utan boken. Får man fråga vad det är för sorts bok? 🙂

ReplyQuote
Topic starter

Nate:

Trevligt! Inte att du fastnat alltså utan boken. Får man fråga vad det är för sorts bok? 🙂

Ja du, vad det är för sorts bok skulle väll beskrivas som en kärleksroman. Jag vet inte riktigt vad den handlar om förrutom känslor men detm åste hända något och det är det jag försöker komma på så sitter fast på sida (A5 sidor) 80 någonting och vet inte vad den ska handla om [smile]

ReplyQuote
Topic starter

Spiritsoul:

Jag vet inte riktigt vad den handlar om förrutom känslor men detm åste hända något och det är det jag försöker komma på så sitter fast på sida (A5 sidor) 80 någonting och vet inte vad den ska handla om [smile]

Okej men att skriva efter känslor är nog en bra början skulle jag tro. Sånt flyter oftast på när man skriver och sen kan man gå tillbaks och göra något intressant utav det sen. Bara man inte stressar utan ger det den tid det tar så blir det säkert bra.

Dessvärre har jag själv aldrig haft det tålamodet utan alltid gett upp mina försök att skriva något vettigt och göra något utav det men lycka till med ditt. Du verkar veta vad du vill så det ska nog bli bra. 🙂

ReplyQuote

Gillar att skriva kort och enkelt, men det kan bli svårtydligt.

ReplyQuote

Skriva är kul, menar inte dikter nu utan mer noveller och så. Speciellt deckarnoveller. Men även kärleksnoveller. Men har inte skrivit på några år nu, har bara blivit i skolan tyvärr. Men ska skaffa mig inspiration nu och börja igen. [cool]

ReplyQuote
Topic starter

Nate:

men lycka till med ditt. Du verkar veta vad du vill så det ska nog bli bra. 🙂

tack så mycket [smile][cute]

ReplyQuote