Aviseringar
Rensa alla

Engelska


Jag tror att det bästa är att se engelsktalande filmer under subtitle och att läsa böcker. Det är viktigt att både höra och läsa engelska för att bli bra på det.


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Jämfört med övriga världen är svenskar väldigt bra på engelska, dock överskattar vi ofta vår förmåga och det blir ofta lite knackigt när man talar med folk som har engelska som modersmål. Men självklart kan de allra flesta ha en givande konversation med en engelsman.

jo jag har varit på rätt många ställen i världen och folk här i sverige pratar faktiskt rätt bra. kanske mycket pga att vi inte dubbar alla filmer och sån skit som de gör i tyskland, italien, frankrike osv

haha jo vi svenskar bryter roligt på engelska. jag är rätt stolt över migsjälv iaf för jag har nästan fått bort den brytningen helt


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

antrax:

Kommer du inte in i handlingen? Är det svårt att föreställa sig det som berättas?
(är fascinerad pga har alltid gillat att läsa)

jag vet inte :S det är väl mer så att jag anser att andra saker är mycket viktigare och roligare än att läsa. Men om jag som du sa, läsa innan jag går och lägger mig en stund så borde det problemet vara löst. kanske.
Jag får testa.

patrick bateman:

bli gärna medlem på nåt forum på nån engelskpratandesida där du kan snacka mycket

Vet du något bra engelskpratande forum?

patrick bateman:

flesta svenskar är väl bra på engelsa? är iaf alla jag känner

ja det är väl kanske så. fast jag känner även många som har problem med engelska.


   
SvaraCitera

Rosa:

jag vet inte :S det är väl mer så att jag anser att andra saker är mycket viktigare och roligare än att läsa

Fast nu vill du ju lära dig engelska, så jag antar att du tycker det är viktigt.
Eller?

Rosa:

Men om jag som du sa, läsa innan jag går och lägger mig en stund så borde det problemet vara löst. kanske.
Jag får testa.

Ja, tänk all tid då du sitter framför datorn och slösurfar(om du gör det)... En del av den går ju att lägga på böcker.


   
SvaraCitera

Rosa:

Vet du något bra engelskpratande forum?

haha nja inte untantill. jag tänkte mer på fansidor typ. du kanske gillar musik, film eller nåt. finns ju massvis med såna forum. jag är tex medlem på ett hiphop forum där man kan snacka massa hiphop och sånt

Rosa:

ja det är väl kanske så. fast jag känner även många som har problem med engelska.

jo gör jag med, är nog olika. dock så pratar nog majoriteten bra engelska här


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Jo det stämmer väl, dock betalar man ju mycket för lektionerna som jag upplevde som ett skämt. Men som sagt det skiljer sig säkert beroende på var och när man åker.

Mjo. Jag har bara upplevt massa positivt och inte hört någon klaga i alla fall. För mig var det success. Synd att det inte blev så för dig, för det är verkligen kul och lärorikt om det blir lyckat.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Mjo. Jag har bara upplevt massa positivt och inte hört någon klaga i alla fall. För mig var det success. Synd att det inte blev så för dig, för det är verkligen kul och lärorikt om det blir lyckat.

Det var ju tur att det finns folk upplever det som positivt, då är det kanske bättre än vad jag fått för mig [smile] Ångrar dock inte att jag åkte, det var roligt men inte så lärorikt.


   
SvaraCitera

Hej, ny medlem här så vet shi om detta är rätt ställe att fråga denna frågan på: jag har en uppgift i engelska att skriva en uppsats om varför någon skulle välja mig. så skulle ni kunna hjälpa mig med att skriva om hur en kille ska vara eller något sånt!?

TackkkHjärta


   
SvaraCitera

Identitetiskall:

Hej, ny medlem här så vet shi om detta är rätt ställe att fråga denna frågan på: jag har en uppgift i engelska att skriva en uppsats om varför någon skulle välja mig. så skulle ni kunna hjälpa mig med att skriva om hur en kille ska vara eller något sånt!?

TackkkHjärta

Varför ska alla andra skriva en uppsats själv medan du slipper göra det?


   
SvaraCitera