Bapelsin:
Men nu plötsligt börjar de försvinna en efter en. Jag förstår ingenting. Vad satan är det får fel på mig nu helt plötsligt?
Ibland är det så tråkigt att man växer ifrån varandra som vänner. Det blir ju ännu värre om det händer när man redan är sårbar, som t.ex. när du är ensam i skolan. På vilket vis har dina vänner börjat försvinna? Hör de inte av sig? Kanske har de börjat få mer att göra, t.ex. i skolan och inte hinner umgås lika ofta? Det bästa är att fråga rakt ut, "Varför hörs vi så sällan? Jag vill gärna fortsätta att umgås med dig, hur tänker du?".
Tror du att det skulle funka?
Leta upp nå fin ungdomsgård eller nå.' Eller random fik!
nej det är ju en massa som spökar, som gör att det blir som det blir. men sök hjälp om det blir för olidligt. små steg.
Arthur89:
Leta upp nå fin ungdomsgård eller nå.' Eller random fik!
kan man bara komma in och sätta sig ensam med folk på ett fik?
skulle de inte tycka att man var konstig då. o dessutom om man inte är den som öppnar sig så snabbt så aknske man bara sitter där lite tyst. 😛
Ja, det är inte lätt...
Bapelsin:
Ja., Ville bara klaga lite I guess.
Hoppas det blev bättre av det
washedup:
kan man bara komma in och sätta sig ensam med folk på ett fik?
Haha.. ja förfan det går, bara köp kaffe, läs tidning, gå ut och ta rökpaus och gå in igen. Om ingen snackar med dig byt fik!
Dock kanske detta känns extremt konstigt i en småstad
(den här tekniken är dock inte beprövad av mig själv men det känns som det skulle fungera)
Annars om nån bor i Stockholm och känner sig ensam så ere bara å slänga iväg ett PM Cancerpromenader uppskattas!
Bapelsin:
Men saken är att det är så tydligt att de inte vill ha något med mig att göra. Då är det inte speciellt lyckat att hänga efter som ett plåster ingen pratar med
fattar va du menar, men ja tror ändå du lite inbillar dej... prova iaf... du kan ju faktiskt ha fel... annars tycker ja att du pratar me dina gamla vänner utanför skolan, fråga varför ni int träffas lika ofta...
Tråden låst på grund av inaktivitet