Aviseringar
Rensa alla

Ett problem

Ämnesstartare

mynona:

Varför inte se till att umgås med hen när du säkert vet att hen är ensam?

Försöker göra men det är små stunder vissa kvällar och jag vill ju typ gå på stan eller vadsomhelst inte sitta och umgås en timme med varsin mobil framför tvn. Om vi nu skulle råka träffa på varandra.

Bl0cket:

Om du ens har en misstanke om detta, ta det på största allvar! *har erfarenhet*

skulle nog vara mitt syskon som är den som kontrollerar då, tror jag. fast vet inte.
vet inte hur partnern känner och varför hen inte fattar att hen borde backa lite ibland.

Bl0cket:

hur reagerade hen?

att hen inte menade det på det viset

Werjevir:

extra jobbigt om man ogillar partnern

ja 🙁
men det gör jag som tur är inte

SvaraCitera
Ämnesstartare

Lill-fisen:

Du kan ju testa att prata med partnern. Tänker på att ditt syskon verkar ej förstå så då kanske du kan prata med partnern och se vad den tycker om situationen. Den kanske inte vill följa med på allt men säger jag för att den vill vara snäll. Alternativt att prata med båda för detta är ej hälsosamt.

Det var ett bra råd. Har tänkt på det men jag har känt att jag inte känner partnern tillräckligt bra för det, att prata sådär djupt med. Skulle jag prata med dem om detta tillsammans skulle mitt syskon gå i taket och ta det som att jag försökte knuffa ut partnern ur ekvationen - vilket jag ju inte alls vill.
Vet att hen också har ett syskon som hen tycker mycket om, dock är det en sladdis så ett litet barn man passar ibland är ju inte riktigt samma sak som här. Har funderat på att prata med partnern ensam. När mitt syskon är på toaletten eller ngt, men det blir ju sådär jättesnabbt och jag vill inte säga hej alltså du vet.. heh.. jag vill träffa mitt syskon utan dig okej hejdå, utan verkligen få hen att förstå att det inte handlar om att jag inte gillar hen utan om att jag vill umgås med mitt syskon litegrand.

SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har funderat på att prata med partnern ensam. När mitt syskon är på toaletten eller ngt, men det blir ju sådär jättesnabbt och jag vill inte säga hej alltså du vet.. heh.. jag vill träffa mitt syskon utan dig okej hejdå, utan verkligen få hen att förstå att det inte handlar om att jag inte gillar hen utan om att jag vill umgås med mitt syskon litegrand.

Om du ska ta upp det med partnern så ska det helst inte vara något du tar upp lite snabbt, tror det är viktigt att du får chansen att förklara exakt hur det ligger till. Så att det ej blir missförstånd. Eftersom du ej känner partnern tillräckligt bra så kanske du kan ta det via telefon? Eftersom du kanske inte känner dig bekväm att träffa partnern själv. Har personen lite vett i skallen så lär den förstå att du ska få träffa din syster själv. Den kanske kommer till insikt och börjar leva sitt egna liv igen för nu känns det som om dom delar på ett.

SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan:

Vet du inte vilket kön ditt syskon har?

[bigsmile]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Lill-fisen:

det ej blir missförstånd. Eftersom du ej känner partnern tillräckligt bra så kanske du kan ta det via telefon? Eftersom du kanske inte känner dig bekväm att träffa partnern själv. Har personen lite vett i skallen så lär den förstå att du ska få träffa din syster själv. Den kanske kommer till insikt och börjar leva sitt egna liv igen för nu känns det som om dom delar på ett.

Har iof hens nummer och jag kan ju smsa när jag vet att syskon är på skolan men kanske skulle hen visa meddelandet för hen och då skulle mitt syskon bli sjövild.

SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har iof hens nummer och jag kan ju smsa när jag vet att syskon är på skolan men kanske skulle hen visa meddelandet för hen och då skulle mitt syskon bli sjövild.

Tycker du ska bli lite modig och ringa faktiskt. För det är som du säger, partnern kommer att visa meddelandet och då kommer det bara bli en stor grej av det hela för syskonet kommer ej att förstå.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Lill-fisen:

Tycker du ska bli lite modig och ringa faktiskt. För det är som du säger, partnern kommer att visa meddelandet och då kommer det bara bli en stor grej av det hela för syskonet kommer ej att förstå.

Hoppas bara att hen kommer att se det som jag gör det. Hen har ju inga egna syskon att relatera till utom det där lilla sladdbarnet hen passar ibland så jag tänker att hen kanske inte skulle förstå, men jag kan ju försöka.
Tack för fina råd [love]

SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hoppas bara att hen kommer att se det som jag gör det. Hen har ju inga egna syskon att relatera till utom det där lilla sladdbarnet hen passar ibland så jag tänker att hen kanske inte skulle förstå, men jag kan ju försöka.

Det är väl samma sak som med vänner, man vill inte alltid att dom ska ta med sig sina pojk och flickvänner pga att man vill träffa sina vänner själv också. Du kan ju säga så!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Lill-fisen:

Det är väl samma sak som med vänner, man vill inte alltid att dom ska ta med sig sina pojk och flickvänner pga att man vill träffa sina vänner själv också. Du kan ju säga så!

mm får testa! måste tänka ut ngt bra att säga

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag känner väl igen sådan situation. Min halvsyster spenderade hellre tid 24/7 med sin partner och var otrogen ett antal gånger och horar nu runt som 15-åring.

Hon smygsmsade min pojkvän när vi precis börjat träffas och skrev "Säg inte det här till någon, men det är *namn*". Samtidigt hade hon ett förhållande.

SvaraCitera