Kouki:
Dock är det enorm...
Påverkar dock inte allmänhetens syn på de människor som gått Medieprogrammet.
Jag påstår att den allmänna synen för Medieprogrammet är dålig - och även om programmet på hennes framtida skola är ytterst seriöst - så kommer den här allmänna uppfattningen slå tillbaka mot henne.
Milk:
Påverkar...
Det är sant, tyvärr. Det är tråkigt att folk inte förstår sig på att med tanke på dagens samhälle så är media ett viktigt ämne att ta till sig kunskap om.
Milk:
Spiritsoul: jag är skoltrött så jag orkar inte gå någon linje som itne verkar kul...
Så kanske du är just en av dem.
Kom bara ihåg att du stänger dörrar för framtiden. Dessutom så är Medieprogrammet lite ökänt för det är svårt att få jobb efteråt.
Är du beredd att ta den risken?
Nej det är jag inte men eftersom det är en högskoleförberedande kurs så kan jag ju plugga vidare som jag tänker göra för jag vill bli författare tror jag.
Är det någon som vet om John bauer gymnasiet i Halmstad är bra?
funderar på att gå samhäll med journalistik och media 🙂
qazedctgb:
såg ut som en helt okej katalog man ska läsa både historia och samhälle b vilket nog inte är standard på vanliga medieutbildningar. filosofi och fotografisk bild har jag gått och det är ju tramskurser för mig som gått natur... men du kommer antagligen få den bättre utbildning på sam...
så sant så... 🙂