Aviseringar
Rensa alla

Eurovision 2012

Ämnesstartare

Randroid:

Fuck no, jag har en dator.

just det. Bara för att du älskar eurovison

SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Bara för att du älskar eurovison

Har inget emot det, men tycker det kan reklamfinansieras.

SvaraCitera
nrg89

Randroid:

Skatt, avgift, gör ingen skillnad, egentligen. Regeringen nu vill ju baka in avgiften i skatten ändå.

Jo, det gör skillnad, för SVT är enbart finansierad av en stiftelse vars baskapital är TV-avgiften. De tjänar en massa pengar utanför avgiften, men inga av dem kommer från skatten.

Och vad regeringen vill göra är inte relevant. Det som är relevant är vad som faktiskt kommer hända när vi får Eurovision Song Contest.

Randroid:

Det är fortfarande mina pengar, som går till skit.

Vill du inte betala, köp program på DVD eller se dem streama och håll dig borta från de som stödjer stiftelsen. Så lätt är det.

Randroid:

Fuck no, jag har en dator.

Så, nu vet du att du inte behöver slösa energi på att gnälla.

SvaraCitera
Ämnesstartare

nrg89:

Vill du inte betala, köp program på DVD eller se dem streama och håll dig borta från de som stödjer stiftelsen. Så lätt är det.

Och om jag vill se reklamfinansierade kanaler? Tv3? Tv4? Kanal5? Jag kan inte välja bort public service, även om jag inte ser på skiten.

SvaraCitera
Allina

Fingerprints:

Betalar du tv-avgiften???

SvaraCitera
Ämnesstartare

Allina:

amen fyfan.

SvaraCitera
Ämnesstartare

haha wtf

SvaraCitera

Randroid:

Har inget emot det, men tycker det kan reklamfinansieras.

Det är det redan till viss del. När värdarna intervjuar artisterna i greenroom är det reklampauser i många andra länder. Den största andelen betalas av EBU - det vill säga Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Spanien och Italien, vilket är varför de automatiskt är i final varje år. Dessutom är det ingenting som förbjuder SVT ifrån att söka sponsorer och inget annat stort evenemang är planerat 2013, så budgeten var redan i balans. Är det något annat problem med Eurovisions finansiering som du känner att du vill ta upp?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

Är det något annat problem med Eurovisions finansiering som du känner att du vill ta upp?

Ja, privata kanaler borde ha rätten att buda in på att sända evenemanget. [smile]

SvaraCitera

SVT kan få höja TV-avgiften hur mycket de vill. Bara de ser till att det blir ett magiskt eurovision!

SvaraCitera
nrg89

Randroid:

Och om jag vill se reklamfinansierade kanaler? Tv3? Tv4? Kanal5? Jag kan inte välja bort public service, även om jag inte ser på skiten.

Jag är fruktansvärt mot public service och skulle bli mycket glad om det bara försvann i ett rökmoln.

Däremot betalar inte du en spänn för Eurovision Song Contest, det gör alla tv-tittare. Det är det enda jag påstått.

Randroid:

Ja, privata kanaler borde ha rätten att buda in på att sända evenemanget. [smile]

Jag håller med. Tycker att det var bra att Viasat fick OS 2016, till exempel.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Doubt:

Varför tror du sååå?

Tar tillbaks det där.. [blush][blush]

SvaraCitera

Jag tycker Örsundsbro kan anordna ESC.[wink]

SvaraCitera

enhimmelskdrog:

NEJ. FÖR MISKOVSKYS VAR EN BALLAD. USCH.

Hatar du hela balladgenren?

SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Hatar du hela balladgenren?

ja, i esc[blush]

SvaraCitera