Aviseringar
Rensa alla

Facebook sida med 4000 likes, vad ska jag göra med den?


Ämnesstartare

Gentlernen:

Jo, men köper du en Facebooksida med många likes betalar du för en direktkanal till kunderna. Det är så in i helvete mycket dyrare än vanlig "SPAM EVERYWHERE"-reklam.

Mm fast vitsen med reklam i social media är ju att man inte har hela världen som målgrupp utan endast folk som faktiskt kan vara intreserade av produkten/tjänsten. Att få en direktkanal till intresserade kunder är ofattbart mer effektivt. Skulle även säga att det är mer moralt uppskattat.


   
SvaraCitera

DavidKron:

Mm fast vitsen med reklam i social media är ju att man inte har hela världen som målgrupp utan endast folk som faktiskt kan vara intreserade av produkten/tjänsten. Att få en direktkanal till intresserade kunder är ofattbart mer effektivt. Skulle även säga att det är mer moralt uppskattat.

Absolut, men det är sällan någon som köper en grupp faktiskt är så relevant som krävs för att det hela ska fungera. Bygga upp en egen, visst, men köpa? Jag är skeptisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Absolut, men det är sällan någon som köper en grupp faktiskt

Egen erfarenhet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DavidKron:

Mm fast vitsen med reklam i social media är ju att man inte har hela världen som målgrupp utan endast folk som faktiskt kan vara intreserade av produkten/tjänsten. Att få en direktkanal till intresserade kunder är ofattbart mer effektivt. Skulle även säga att det är mer moralt uppskattat.

Det är en justin bieber grupp[blush] tror inte att någon vill köpa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UL7R4N00B:

Det är en justin bieber grupp tror inte att någon vill köpa

Jag [blush][blush][blush][blush]...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DavidKron:

Jag ...

Ganska kul att se hur 5000 gillar en sida jag har skapat [blush][blush][blush]


   
SvaraCitera