Hej!
Jo, då jag inte fyllt myndig än, fyller sist av alla och alla mina kompisar gjort det fick jag den finurliga iden att göra en extreme makeover på mitt pass. Vilket blev bra, och det har funkat på större klubbar osv.
Där jag bor finns det en krog där man brukar hänga på fredagskvällarna, jag har varit där ungefär fem gånger och dom har inte leggat mig en endaste gång, även om dom leggat andra märkligt nog.
Nu senast när jag var där blev jag rätt packad och råka riva ner lite glas HELT SJUKT PINSAMT men ändå, då ber vakten att få se på mitt leg, han kollar och allt är chill.
Fått höra lite rykten senare om att dom pratade om att det såg skumt ut och även att de ringt polisen efter att jag stack, vilket jag inte ens tror är sant, fick höra det av en person som har en tendens att prata rätt mycket.
Men nu till frågan, av ren nyfikenhet, om det skulle bli en rättslig grej, vem skulle åka på det? Då dom aldrig leggat mig och serverat mej gött med alkohol utan att tveka och så vidare, på något sätt känns det som att dom i så fall inte skulle vara helt oskyldiga. Kom inte med några moralpredikningar om att jag ska vänta osv för det vet jag. Är bara nyfiken på att veta vad som skulle hända. Hej och tack för kaffet
Det är ett förhållandevis grovt brott, du kommer få en fet prick om inte annat.
Det har ingen betydelse om du blivit serverad eller inte, det är sjukt allvarligt att utge sig för att vara en annan person än man är och det är du som åker på det med råge om de upptäcker det. Personalen kommer förmodligen att få hårdare restriktioner efteråt, men om vakten kollat på legget och okej:at, måste de inte kolla i baren om de inte misstänker att du är minderårig.
hejsajag:
Jo, då jag inte fyllt myndig än
för liten. sticksajag. från krogen, that is.
Dan_the_ironman:
Det är ett förhållandevis grovt brott, du kommer få en fet prick om inte annat.
vet, 5000 i böter och uppskjutet lämp kan man få FETT DUMT, meeeeeeeen är det inte deras ansvar överhuvud taget då dom inte leggat mig?
hejsajag:
Är bara nyfiken på att veta vad som skulle hända.
och yes, det är du som åker på't.
kan bli svårt att få vissa jobb och åka till vissa länder utomlands... prickar i registret är inte kul, bättre att undvikaa falskleg osv
Ingemarsdotter:
men om vakten kollat på legget och okej:at, måste de inte kolla i baren om de inte misstänker att du är minderårig.
det är det som är grejen, vakten har inte kollat på legget, inte ens frågat. bara tagit garderob och släppt in mej
hejsajag:
5000 i böter
du kan få fängelse, vet du?
hejsajag:
det är det som är grejen, vakten har inte kollat på legget, inte ens frågat. bara tagit garderob och släppt in mej
hejsajag:
Nu senast när jag var där blev jag rätt packad och råka riva ner lite glas HELT SJUKT PINSAMT men ändå, då ber vakten att få se på mitt leg, han kollar och allt är chill.
han har ju kollat vid det tillfället?
hannnah:
kan bli svårt att få vissa jobb och åka till vissa länder utomlands... prickar i registret är inte kul, bättre att undvikaa falskleg osv
ja, men jag syftar inte på konsekvenserna för mig för det är jag medveten om och jag ska ligga lågt ett tag. men för dom
Du skulle bli åtalad för urkundsförfalskning. De skulle möjligen bli åtalade för att ha serverat alkohol till en minderårig.
The level of stupidity just keeps rising as fast as a rocket.
Om du gått med på förfalskning av legget, är du anvarig eftersom det är ditt lägg. De som serverade dig alkohol gjorde det i tron av att du var myndig, ej deras ansvar att du dricker fastän du är minderårig.
Ingemarsdotter:
du kan få fängelse, vet du?
det är ju jag på passet, har bara ändrat en siffra i födelsedatumet. anyhow, jag bryr mig inte om riskerna för mig, för jag ska inte använda det mer så det är ingen fara
Chibibbi:
Om du gått med på förfalskning av legget, är du anvarig eftersom det är ditt lägg. De som serverade dig alkohol gjorde det i tron av att du var myndig, ej deras ansvar att du dricker fastän du är minderårig.
men det är ju fortfarande deras ansvar att överhuvudtaget bry sig om att ta legetimation vilket dom aldrig gjort, varken i baren eller inträde
hejsajag:
men för dom
som tog in dig trots falskleg? tror inte d händer så mkt..