Aviseringar
Rensa alla

Feminism


Ämnesstartare

feel:

Har aldrig blivit kränkt av en kuk eller män som grupp om det är det du menar. [rolleyes]
Däremot har jag absolut känt mig nedtryckt i de könsroller jag förväntas anamma, och av enskilda män som känt att de kunnat göra det eftersom jag är tjej.

Haha men förfan, du får förfan göra precip vad du vill din lilla flata. Det finns inga män som hindrar dig att bli bilmekaniker, dock kommer vi tycka du är en jävla flata. Du kan inte ändra på våra åsikter, vi får tycka och tänka precis vad vi vill.

feel:

Ja, dina älskade normer säger ju att kvinnor inte kan ta hand om sig själv och behöver en man som gör det åt dem. I
gengäld kan ju kvinnorna stanna hemma och virka kuddar istället för att jobba, så männen kan få behålla ännu mera av sina gamla maktpositioner! [y]

Starta ett eftet företag då din lilla flata, och sluta gnäll på oss för att kvinnorna är för lata för att göra någon skillnad. Vill du ha allt på ett jävla silverfat eller?

feel:

Hur kommer det sig att man fortsätter uppfostra barn på det sättet då? Vad bör göras?

Studier visar att det är skillnad mellan könen, t.ex homosexuella pojkar leker oftare med flickor osv redan i ung ålder.

feel:

Idiotiskt [tard]. Fast blir mer irriterad på killar som yttrar sig i stil med "uuhu alla killar som är feminister gör det bara för att få ligga!!11"

Det gör dom juh!

feel:

. och hur ska du förhindra det som gör att man fortsätter göra det här?

Dessutom handlar det inte bara om leksaksspisen. Det handlar om varför männens fotbollslag heter "fotbollslaget" och att kvinnornas forbollslag heter "kvinnornas fotbollslag". Och så vidare.

Varför heter det sjuksköterska och inte sjukskötare? Gäller tillomed för män. ? För det var ett jobb som dominerades av kvinnor och fortfarande görs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feel:

För övrigt kan jag LOVA att varken kvinnor eller män hade överlevt om det inte vore för kvinnor.

Kvinnor skulle inte överlevt utan män, om alla hade kvinnohjärnor med olika kön skulle vi levt i grottor.

feel:

Har aldrig ens träffat någon feminist som "hatar män". Har däremot träffat antifeminister som verkat avsky kvinnor.

Oj vilken lögn, antifeminister älskar riktiga kvinnor. Dock inte fula flator som dej.

Srbija:

Om vi nu leker med tanken att det skulle finnas två världar; en med endast kvinnor och en med endast män och dessa båda har kommit på ett sätt att föröka sig utan den andres hjälp, levnadsförhållandena är densamma som på människans begynnelsetid. Vem skulle överleva?

Män såklart, kvinnor kan varken samarbeta eller tänka förnufftigt, ni skulle antagligen gnällt och lipat medan vi skulle skapat ett civiliserat samhälle, precis som vi gjort i denna värld. Kvinnorna håller säg i bakgrunden och gnäller bara, och vi är så pass generösa att vi låter er va en del av samhället.

Nu var jag lite väl idiotisk där, riktiga kvinnor ska uppskattas. Ber om ursäkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mulatt:

Textl

Varför citerar du avreggade användare, hur ska det skapa en debatt tror du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Varför citerar du avreggade användare, hur ska det skapa en debatt tror du?

Oj det hade jag ingen aning om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en fråga till de som är för kvotering, ska den vara i alla yrken?


   
SvaraCitera

Den där videon i första inlägget är ju så patetisk. xD Jag skulle skämmas bara av att sitta i publiken och se skiten.

Jag är för jämställdhet. Kvinnan är inte bättre än mannen och vice versa. Så enkelt är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Jag är för jämställdhet. Kvinnan är inte bättre än mannen och vice versa. Så enkelt är det.

Kvinnan och mannen är bra på olika saker.


   
SvaraCitera

Feminism är i grunden en ideologi som säger att kvinnor ska ha mer makt och rättigheter än män, män kan inte amma eftersom män inte kan producera mjölk!
(struntar i hur feminism ser ut idag, jag ser på hur den är i grunden!)

Endast jämställdhet, och inget annat!


   
SvaraCitera

Mulatt:

Kvinnan och mannen är bra på olika saker.

Javisst. Men en man kan ändå utföra samma uppgifter som en kvinna o.s.v. Det gör inte någondera bättre än den andra på något sätt.


   
SvaraCitera