Notifications
Clear all

fildelning

Det värsta man kunde göra när man va liten va att kolla i folks brevlådor och skvallra på sina vänner!

Staten kollar vår post och tvingar bredbandsbolagen att skvallra på oss!

ReplyQuote

jaag_91_:

Det värsta man kunde göra när man va liten va att kolla i folks brevlådor och skvallra på sina vänner!
Staten kollar vår post och tvingar bredbandsbolagen att skvallra på oss!

Varför skall satan-staten bry sig om moral? Låt oss säga att Moderaterna ville motsätta sig någon av orättvisorna i vårat samhälle och därav förlora röster, tror du att de skulle göra det?
Nej, de bryr sig inte om ens 4 miljoner fildelare ifall det nu skulle finnas det, de bryr sig om resten av miljonerna.

ReplyQuote

OF 5:

för fildelning för upphovsrätten emot skamliga IPRED lagen

ReplyQuote

Är ett tjat om TPB mest nu tycker jag. Regeringen tror ju typ att all illegal bara fortgår där. Kan nämna 6-10 andra torrent sidor som är minst lika bra så bryr mig inte ett dugg om vad som händer med tpb. Jag kör mest med Rapidshare nu iallafall så.

Ipred tror jag kommer bita staten själva i baken då folk kommer gräva ner sig på nätet med anonymitetstjänster som Ipredator m.m.
Sj tog jag det lugnt med nedladdning första 2 veckorna efter Ipred kom i bruk sen var jag i full fart igen. Bryr mig inte ett skit.

ReplyQuote

Jag är emot illegal fildelning och jag är emot IPRED. Jag har inget emot freeware eller filer man har betalat för att ladda ner...

Det finns flera olika sorters fildelning...

Om man tycker att en vara/produkt är för dyr för att man ska vilja köpa den så får man ju försöka hitta liknande produkter som är billigare eller gratis...Om en upphovsrättsägare vill ha betalt för sin skapelse så har man enligt mig ingen rätt att använda den utan att betala...

Jag menar antingen är en produkt värd sitt pris eller så är den det inte...

Men jag förstår inte varför många bolag envisas med att hålla fast vid en föråldrad teknik...Känns som att de skulle tjäna mer på att flytta sina försäljningar från cds till mp3, skippa mellanhänderna och sänka priserna på låtarna. Sen försöka dra in ännu mer pengar på konserter och festivaler...

ReplyQuote

hixaren:

Jag menar antingen är en produkt värd sitt pris eller så är den det inte...

Problemet är väl att filmbolagen vill ha närmare 200kr styck för sina filmer på DVD. Borde max kosta 20-30kr styck och då finnas att ladda ner.

ReplyQuote

Problemet är väl att filmbolagen vill ha närmare 200kr styck för sina filmer på DVD. Borde max kosta 20-30kr styck och då finnas att ladda ner.

Ja, men om man tycker att en produkt är värd 20 spänn men den kostar 10x mer, då köper man den ju inte. Och betalar man inte så har man ju ingen rätt att se den...Jag menar vill man inte betala så får man ju hålla sig till det som är gratis...

ReplyQuote

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote