Notifications
Clear all

FILM: Iron Man 2

Topic starter

Tony Stark har lyckats bevara världsfreden tack vare sina insatser som Iron Man och hans popularitet bland världsbefolkningen växer. Men regeringen är dock orolig över att en enda man har så mycket makt och vill därför att den sympatiske playboyen/visionären/ingenjören ska hjälpa militären att utveckla sina egna Iron Man-dräkter. Tony Stark vägrar, därför att han anser att världen inte behöver fler som honom och att det skulle ha motsatt effekt än tänkt, speciellt då ingen är i närheten av att ha den stridsteknologi som Iron Man-dräkten har. Tony får snart ångra det han har sagt när han får möta det ryska geniet Ivan Vanko som har skapat ett vapen som bygger på Iron Mans energikärna.

Rollistan i Iron Man 2 är ruggigt stark, här kan du se skådespelare så som Robert Downey Jr, Gwyneth Paltrow, Scarlett Johansson, Sam Rockwell, Don Cheadle, Samuel L Jackson och Mickey Rourke.

Filmens stora stjärna är självklart Robert Downey Jr som Iron Man, han är rapp i käften och spelar sin roll klanderfritt. Även Mickey Rourke spelar sin roll som Ivan Vanko lysande. Men jag blev lite besviken på Scarlett Johansson i den här filmen, är det inte lite klyschigt att hon drar igång en kick-ass-spree och slår ner ett helt rum fullt med ”bad-guys”?

Iron Man 2 är en underhållande film som har en rolig huvudrolls-karaktär och cool teknik. Humorn är ironisk, till exempel i en del av filmen då Tony Starks sekreterare presenterar sin sekreterare för honom och han tittar på sin sekreterare med hundvalpsögon och säger ”I want one”. Storyn var okej, inte lika bra som jag hade hoppats på, det som väger upp är underhållningen, humorn och de snygga och välgjorda specialeffekterna.

Jag ger Iron Man 2 fyra av fem U:n. Jag tyckte om att Tony Stark visade en mer mänsklig sida i filmen, humorn var som vanligt väldigt bra och precis min typ. Om du inte har sett den än, gå och gör det!

2010_iron_man_tony_stark.jpg

iron_man_2_02.jpg

iron-man-dec.jpg

Ämnesetiketter
Topic starter

Hittade inga stavfel eller konstiga meningar. Dock tycker jag det behövs ett stycke till som förklarar mer ingående vad exakt det är som gör filmen så bra att den förtjänar full pott. Exempelvis vad det är för slags humor, du skriver att det är precis din typ av humor men då behöver läsaren också veta vad du har för humor.

Vidare tycker jag du kan skriva lite om hur effekterna är, hur väl storyn funkar, hur miljöerna är. Och så vidare...

Annars var det bra, men jag tycker som sagt att den behöver utvecklas lite till. [smile]

ReplyQuote
Topic starter

Angelica Capitao:

Jag

Hur går det med ändringarna?[smile]

ReplyQuote
Topic starter

Lovar att den kommer in så snabbt som möjligt! (förlåt för den enorma förseningen)

ReplyQuote
Topic starter

Har uppdaterat och lagt in i systemet!

ReplyQuote
Topic starter

Angelica Capitao:

Har uppdaterat och lagt in i systemet!

Tummen upp! [y]

ReplyQuote
Topic starter

Uppe!

ReplyQuote