vill ha tips på en film som lämnar avtryck på en, inte genomgående sorglig (har ingen lust med bölböl utan mer 1 tår i ögat :-P) utan även skoj. dramakomedi, typ. en film med väääääärde.
gillar filmer som into the wild, will hunting, fight club, the shining, när lammen tystnar, i am sam, sunshine, pulp ficition, gökboet, lock stock and two smoking barrels etc
kollat på imdb men svårt att bestämma enbart genom betyg och en kort filmkommentar
avskyr filmer som: eternal sunshine of the spotless mind
dvs "djupa" filmer
Redbulls:
kan du beskriva handlingen?
Det är förvisso en film som du troligtvis har sett. Räknar med att du har sett den, men slänger in den för säkerhetsskull.
Däremot så slänger jag denna film som will rock your world.
Waiting...
Förbannat bra cast. Handlar om ett par anställda på en restaurang där alla vantrivs, men hittar små men till att få lite lycka i vardagen.
Lounge:
kan du beskriva handlingen?
"A modern-day musical about a busker and an immigrant and their eventful week in Dublin, as they write, rehearse and record songs that tell their love story"
DEN HÄR ÄR JÄTTEBRA
Gilbert Grape.
RakatKadaver:
Scott Pilgrim vs the World
nä, har inte sett den faktiskt
RakatKadaver:
Waiting...
okej, vilken av dessa passar bäst in på min beskrivning i början?
Redbulls:
"A modern-day musical about a busker and an immigrant and their eventful week in Dublin, as they write, rehearse and record songs that tell their love story"
musical.. to much drama.. vill ha något lättsmält. tack för tipset
Skitty:
DEN HÄR ÄR JÄTTEBRA
okej, tack
My dreams are her:
Gilbert Grape.
sett!
Jag såg Pearl Jam Twenty igår, den lämnade avtryck får jag säga, ganska mycket bättre än din average rockdokumentär. Den är rejäl också cirka två timmar. Se, börjar förövrigt mer och mer misstänka att Eddie är Jesus Kristus.
Finns ju en into the wildkoppling där också
Lounge:
musical.. to much drama.. vill ha något lättsmält. tack för tipset
asså den är inte på det sättet, det är som en vanlig spelfilm men att dom två sjunger och spelar tillsammans.
den är fin
Lounge:
sett
Le Grand Bleu?
dazed:
Jag såg Pearl Jam Twenty igår, den lämnade avtryck får jag säga, ganska mycket bättre än din average rockdokumentär. Den är rejäl också cirka två timmar. Se, börjar förövrigt mer och mer misstänka att Eddie är Jesus Kristus.
ÅH
du träffade precis rätt
ska ladda ner med en gång
eddie är lite jesus för mig med, misstänker att det blir värre efter
Redbulls:
asså den är inte på det sättet, det är som en vanlig spelfilm men att dom två sjunger och spelar tillsammans.
den är fin
okej, får se den en annan gng
My dreams are her:
Le Grand Bleu
tack för tipset