Notifications
Clear all

filmtips

Lounge
Topic starter

dazed:

Ja dom moderna sångarna som kanske menar väl och försöker sjunga Vedderiskt men bara låter ansträngda och jävliga.

det gillar vi inte!

dazed:

I vilken film? Twenty. Det jag menade var hur som helst att man märkte i soundtracket till into the wild att den gamle pärljammaren sett filmen och tänt till rejält, han kände den och förmedlade den på något vis. Hans musik stärker verkligen filmen.

menade om han tar upp samarbetet i dokumentären! pörlsyltaren, alltså. det kan jag hålla med om, passar alldeles alldeles fint ihop med filmen och dess budskap

dazed:

Jag satt mest i tyst med beundran och med gåshud, fylldes av skuldkänslor över att jag inte lyssnar igenom diskografin varje dag.

kan också få sådana skuldkänslor ibland, eller snarare när jag har lyssnat på top list på spotify i några månader och slår på något album med ett band som ligger mig närmst hjärtat. då knr jag: d här är den äkta kärleken, varför svek jag den buhuhuu

kommer sitta och sjunga med, blir så jävla pepp helt sjukt endorfinutströndande

dazed:

Kors i jösse namn.

jesus amalia kristus

The_joker:

tycker du inte om den?
den är ju jätte fin o allt. Och alla är så snygga.
du borde kolla på serien också o this is england 88 :))
då kommer du börja gilla de mer o mer

nä, är något jag inte gillar. kanske är råheten i filmen och filmtekniken som spär på det. och har för mig att huvudkaraktären är en skitunge med ful dialekt som inte väcker min sympati. men var ett tag sedan jag såg den

RakatKadaver:

Scott Pilgrim vs the World
Helt klart. Bästa filmen jag sett tror jag. Stört underhållande. Lämnar ett lyckligt avtryck

ska se den någon dag =) thanks bro

ReplyQuote
Lounge
Topic starter

10% kvar lallalalala

ReplyQuote

Lounge:

det gillar vi inte!

Nej det gör vi inte.

Lounge:

menade om han tar upp samarbetet i dokumentären! pörlsyltaren, alltså. det kan jag hålla med om, passar alldeles alldeles fint ihop med filmen och dess budskap

Nej det gjorde han väl inte direkt, var väl en del om Temple of the dog iaf. Ja Eddie Kristus är ett geni som vi konstaterat, han kan tom göra lyssningsbara album med en ukulele.

ReplyQuote
Lounge
Topic starter

dazed:

Nej det gjorde han väl inte direkt, var väl en del om Temple of the dog iaf. Ja Eddie Kristus är ett geni som vi konstaterat, han kan tom göra lyssningsbara album med en ukulele.

[love]

nu ska jag kolla på den, återkommer sedan

ReplyQuote

Lounge:

nu ska jag kolla på den, återkommer sedan

Ja jag ska ut och köra bil i natten jag så det är okej.

ReplyQuote
Lounge
Topic starter

dazed:

Ja jag ska ut och köra bil i natten jag så det är okej.

vart ska du åka?

tack tack tack för tipset käre du! vilken resa. tänk att de har hållt ihop 20, 21-22 nu? år, helt sjukt. vill se dem live. eddie är så fint emotionell, bandet känns så ÄKTA. roligast i dokumentären var bushkritiken de framförde på scenen och gubben som satt och gnabbade "hur kan de bara ta och ta ifrån ungdomarna, vad ger de tillbaka? när ska de sluta?" typ [love][love][love] tycker att tributen samma dag som kurt dog var så fint. skulle kunna ge mycket för att vara där då. det måste ha legat något magiskt över seattle.

ReplyQuote
Lounge
Topic starter

upptäckte att pearl jam kommer till globen om en månad (!), hade ingen aning.. vilken skräll

ska försöka ta mig dit men hatar osäkerheten ang. tradera/blocket och fejkbiljetter, är slutsålt sedan länge

ReplyQuote

finns hur mycket som helst. googla. tips är att läsa om specifika regissörer och verkar det estetiskt och tematiskt intressant så sätt dig då och utvärdera regissörens verk

ReplyQuote
Lounge
Topic starter

Utspädaren:

tips är att läsa om specifika regissörer och verkar det estetiskt och tematiskt intressant så sätt dig då och utvärdera regissörens verk

lät bra

ReplyQuote

buñuel är bra t.ex.

ReplyQuote

ReplyQuote

Lars and the real girl.

ReplyQuote
ohjens

"mannen som älskade yngve" - sjukt roligt och fin norsk film! måste ses!

ReplyQuote

ReplyQuote