Tycker det låter mycket logiskt att finnar beror på att något är fel inuti kroppen - testa att ändra matvanor, dvs mindre skräpmat & socker.
Tycker inte stioxyl, basiron, acne xxx-gel eller vad fan de nu heter funkar alls - det torkar bara ut och gör huden överkänslig - vilket t.o.m kan förvärra.
Stioxyl gör dessutom huden RÖD som fan, knastertorr och fjällande. Tog mer än två jävla veckor att laga mitt fejs efter den kuren. Aldrig mer!
Mina sätter sig inte så ofta i ansiktet, de blommar upp på halsen, axlarna och lite smått på ryggen.
Roaccutan.
Dom har börjat försvinna nu på 4 dar bara så har jag knappt några synliga längre.. Fett sjukt :S Kanske slut på hormonförändringar nu, fett skönt isf.
Log förfan när jag tittade mig i spegeln idag och såg att ja hade mindre finnar än va ja haft på typ 1 halvår typ. Men jag tror att dom kommer komma tillbaka för tur är nått jag inte har..
Välkommen till klubben, har haft smärre problem med finnar sedan jag fyllde 16. Gjort vad jag kan, prövat dussintal olika medel och metoder inget hjälper. Märker skillnad när jag drar ner på sötsaker. Men fullständigt borta blir det aldrig, har mina gener att tacka. Nåja, livet går vidare! ![[bigcheers]](/img/smilies/bigcheers.gif)
Ta en frotéhandduk, blöt ner fejset och bara gnugga bort skiten!!!
Äter man skit, få man skit längs det.
Så simpelt är det.
Jag äter frukt, äter nötter,
äter aldrig lösgodis(förutom mörk choklad)
och det verkar fungera.
Dessutom så har mitt Clinique 3-stegset gjort mig fullkomligt finnfri~<3
Pocky:
Jag äter frukt, äter nötter,
äter aldrig lösgodis(förutom mörk choklad)
och det verkar fungera.
jag äter frukt hela tiden, äpple, banan, melon, kiwi, päron avokado, vindruvor typ allt möjligt vi har en stor fruktskål som alltid e full.. Käkar b och c vitaminer äter oftast nyttigt nästan aldrig snabbmat, och blir de snabbmat skippar jag allt med pommes för de e så jävla fett..
Jag har mycket mindre finnar nu somsagt, men får se om de kommer tillbaka har käkat en 200g chokladkaka nu på 2 dar, lovar att de kommer ge mig massa finnar haha, va så jävla sugen. Hållt på som fan me dedär me godis o sånt, äter as lite nu.. Hoppas att finnarna försvinner ännu mer, de har inte kommit tillbaka nån än på 3 dar..
Nu har jag hur mycket som helst igen suck..
Nån som testat detta btw:
??
Socker känns ju inte helt rätt att ha i ansiktet :O
Jag kommer seriöst flippa nu, får nya finnar hela tiden.. sen märken efter dom gamla man klämt sönder, tar tetralysal 300mg tabletter nu men de hjälper ju fan inte bara massa biverkningar..
Ja flippar fan seriöst jag lackar när jag ser mig i spegeln, sen man kommer ju aldrig få nån brud heller. Pallar inte med skiten nått mer, ja kommer lacka riktigt jävla mkt.. Horliv. Ska fan dunka huvet i nått riktigt hårt, kan ju inte bli sämre.
Jag har använt aknemedlet Basiron och fick bort alla finnar, det är jätte effektivt. Den enda nackdelen är väl att man blir otroligt torr men använd någon återfuktande kräm också så funkar det bra! ![[smile]](/img/smilies/smile.gif)
har precis samma problem. Ibland försvinner dom, sen så efter några dagar så är dom där igen, dom jävlarna. Mitt tips är att vara mycket i solen nu på våren/sommaren(utan smink), minska på sötsaker(vilket du säger att du har gjort), tvätta ansikten med en ofarfymerad mjukgörande tvål varje kväll(tvättar du dig för mycket bli huden bara irriterad), pilla för guds skull inte (ett tips kan vara att kolla dig mindre i spegeln), använd fuktkräm ibland (inte fet kräm). Fasen att du inte kan äta p-piller, för det förbättrar verkligen. Åt sånna där piller(med antibiotika) ett tag. Det är också något som kan funka.
ohjens:
Mitt tips är att vara mycket i solen nu på våren/sommaren(utan smink),
ohjens:
Fasen att du inte kan äta p-piller
hahahah 😀
Svårt att inte kolla sig i spegeln, speglar finns överallt vart man än är 😛
Men jag har fett svårt att inte pilla mig i ansiktet 🙁
Själv gör jag så här:
På morgonen sköljer jag av ansiktet med bara vatten och kanske skrubbar lite tills det inte känns lika fett
Sen under dagen gör jag inget speciellt
På kvällen gör jag samma sak som på morgonen och stryker på Basiron 5% och det går sakta men säkert framåt.
Har ifs inte massiva problem men absolut märkbart.
fråga en doktor om tillstånd till att köpa Duac. Det är en receptbilagd salva som ska smörjas in i ansiktet på kvällarna. Själv andvänt det så kan säga att det ger resultat. Självklart blir man ju inte av med alla finnar och det ploppar upp nån enstaka då och då.. men men 🙂
Köp även zink tabletter! gamla sår från finnar läker nästan över en natt 🙂