Om man gör ett spel, ett plattform, och ritar ut banan med hjälp av bilder. Banan är längre än skärmen.
Vad är effektivast av dessa:
1.
Rita ut alla bilder på ett movieklipp och panorera hela movieklippet.
2.
Enbart rita ut de bilder som syns och panorera hela movieklippet. (Här tillkommer ju massa ritprocesser, gör dem det effektivare eller mindre effektivt?)
3.
Rita ut alla bilder som syns och panorera alla bilder var för sig. (Här tillkommer ritprocesser och förflyttningsprocesser, men blir det mindre effektivt eller effektivare?)
Vet inte hur flash jobbar!
Jag är dum i huvudet. Jag läste "banan" som i frukten.
Åtta:
Jag är dum i huvudet. Jag läste "banan" som i frukten.
Hehe jävla stor banan i så fall
Men alltså. Gjorde samma som åtta även efter jag läste hans kommentar innan.
ChickiBull:
Hehe jävla stor banan i så fall
jag har stor banan
zIGGE:
Men alltså. Gjorde samma som åtta även efter jag läste hans kommentar innan.
Skyll på svenska språket
qazedctgb:
jag har stor banan
Önskar jag hade mina flashskills kvar
banan är längre än skärmen? Rit ytan är större än skärmen, bara och röra den?
Att rita upp allt på en stor bild och sedan panorera den är bara snabbare om:
1. du har tillräckligt mycket kontroll över den underliggande implementationen för att se till att bilden ligger i en enda textur, på en enda polygon;
2. bilden faktiskt ryms på texturen;
3. bilden faktiskt renderas som en texturerad polygon; och
4. hela texturen får plats i videominne.
Jag är relativt säker på att inget av de villkoren håller i Flash.
Åtta:
Jag är dum i huvudet. Jag läste "banan" som i frukten.
Leggzor:
Jag är dum i huvudet. Jag läste "banan" som i frukten.
Macktorsken:
banan är längre än skärmen? Rit ytan är större än skärmen, bara och röra den?
Frågan var vad som var effektivast av ovanstående alternativ inte hur jag skulle göra ju
ChickiBull:
Frågan var vad som var effektivast av ovanstående alternativ inte hur jag skulle göra ju
nu har du ju ändrat frågorna
Macktorsken:
nu har du ju ändrat frågorna
Näe