Aviseringar
Rensa alla

flytta hemifrån!

Jag vill ha eget. [sad] Förbannade arbetslöshet... Vill dock inte bo i lägenhet. Jag tål inte städer i någon form och vill inte ha grannar på andra sidan väggen. Jag ska ha ett hus i skogen. [smile]
Annars gör jag redan allt själv. Tvättar mina kläder, lagar min mat, städar hela huset för pappa och mamma suger på det, köper all mat till min ödla, till mig själv och ibland till hushållet. Jag har bara inga räkningar att betala.

SvaraCitera

Tjena! Jag är sexton år och bor hemma i Uppsala, jag går första året på gymnasiet och är anställd som diskare, runner och garderob på en restaurang mitt i stan.
Vad jag försöker lista ut är hur jag ska ta mig hemifrån så snabbt som möjligt, alltså få tag på eget boende. Nu har jag bestämt mig för att leta reda på information om hur andra i min ålder har gjort och be om hjälp. Inte för att jag är i kris eller något sådant, men jag känner att jag behöver det.Inte heller är det för att kunna styra fester och annan skit, jag vill kunna vara ifred, plugga, skapa mig en stadig framtid och koncentrera mig på mig själv.
Hursomhelst, jag undrar bara om ni vill berätta hur ni har burit er åt för att få råd med boende och tips på vad man bör söka efter?

SvaraCitera