Aviseringar
Rensa alla

Flytta hemifrån!


Ämnesstartare

Dra till nån second hand-affär och handla några fula statyer eller nåt som kan få pryda hyllor och liknande. Själv har jag en porslinselefant som bord ute på balkongen.

absentthinking:

Jag heter inte Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump - jag har föräldrar.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

absentthinking:

Jag heter inte Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump - jag har föräldrar.

herre gud. vill kräkas på människor som flyttar hemifrån men ändå lever på sina föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Jag ska antingen bo i en egen lägenhet eller i en slags studentbostad för gymnasieelever (då har jag ett eget stort rum som inkluderar eget kylskåp och frys och även eget badrum, men kök delar jag med de övriga som bor där).

Som ett kollektiv typ. Låter mysigt, ska du gå på en skola som ligger långt ifrån dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

FÅRSKINNSFÄLLAR OCH FINA KUDDAR I OLIKA FÄRGER OCH FORMER ÄR MYSIGT

Åh, ja. Jag älskar värme och färg! Det måste verkligen införskaffas.

dvärgkastarn:

Dra till nån second hand-affär och handla några fula statyer eller nåt som kan få pryda hyllor och liknande. Själv har jag en porslinselefant som bord ute på balkongen.

Åh vad jag kommer verka hipster.[y]

stereo total:

herre gud. vill kräkas på människor som flyttar hemifrån men ändå lever på sina föräldrar.

Förväntar du dig att en 16-åring ska kunna skaffa sig den summan pengar varje månad som krävs för att både betala hyra, el- och energikostnader samt mat och andra nödvändiga produkter till hemmet? Varsågod och kräks.

Sameshit:

Som ett kollektiv typ. Låter mysigt, ska du gå på en skola som ligger långt ifrån dig?

Jo men absolut, jag tycker också att det låter supermysigt. Ja, jag flyttar till en annan stad just för att det är ungefär 13 mil dit härifrån där jag bor nu. Min pojkvän bor där också, så helt ensam lär jag ju inte bli från början heller. [y]


   
SvaraCitera

stereo total:

herre gud. vill kräkas på människor som flyttar hemifrån men ändå lever på sina föräldrar.

Vad är problemet om man vill gå en linje som inte finns hemma och ens föräldrar har råd med det?


   
SvaraCitera

absentthinking:

Åh, ja. Jag älskar värme och färg! Det måste verkligen införskaffas.

[y]


   
SvaraCitera

du behöver köksgrejer om det inte finns
men alltså
har du en säng, dator, garderob etc till en början kan du ju bo in dig och känna efter och komplettera sen. min första lägenhet var mkt torftigt inredd pga inga pengar samt visste inte hur länge jag skulle bo där ändå. ta med lite grejer från ditt rum hemma så blir det nog bra. och fråga mami och papi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

herre gud. vill kräkas på människor som flyttar hemifrån men ändå lever på sina föräldrar.

Vafan d1 för

om det ger bättre utbildning än på orten är det väl fan chill, iofs bara om det är gymnasiet pga hur annars få pengar liksom


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Vafan d1 för

om det ger bättre utbildning än på orten är det väl fan chill, iofs bara om det är gymnasiet pga hur annars få pengar liksom

Alltså ja, om man byter stad för att komma åt en utbildning är det okej, annars tycker jag bara att det är sjukt pubertalt. Ska man klara sig själv ska man fan göra allt själv också. Inte leva på sina föräldrar som en parasit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Alltså ja, om man byter stad för att komma åt en utbildning är det okej, annars tycker jag bara att det är sjukt pubertalt.

du menar om man flyttar hemifrån pga trött på mamma och pappa lr vadå?


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

du menar om man flyttar hemifrån pga trött på mamma och pappa lr vadå?

Ja, eller pga vill vara självständig/cool.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Ja, eller pga vill vara självständig/cool.

jag flyttade mest pga vantrivdes/var en outsider där jag bodde, visserligen var skolan dit jag flyttade jävligt mycket bättre med men det var inte främsta skälet. Dock tyckte morsan och farsan att det var bra för mig att få ta lite ansvar och antagligen att gå på ett ställe man inte var välkommen om man inte söp som ett svin och lyssnade på Eddie Meduza


   
SvaraCitera

Storhandla bara, bra för ekonomomin[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

om man byter stad för att komma åt en utbildning

Vilket jag faktiskt gör.

K Special E GottiGott:

Storhandla bara, bra för ekonomomin

...


   
SvaraCitera

absentthinking:

...

eyy lek inte


   
SvaraCitera