Aviseringar
Rensa alla

Flytta hemifrån

Ämnesstartare

Hej! 
Kort bakgrund: Jag ÄLSKAR mina föräldrar och min lillebror. Kunde inte önskat mig en bättre familj. Punkt, det var det jag ville få fram.

Men på den senaste tiden har jag tyckt att det har varit jobbigt hemma, liksom typ att jag växt ifrån hela grejen med att bo hemma på något sätt? Just att olika vanor i familjen slår på varandra ibland och stör mig på att jag inte har något eget ställe. 

Jag fyller 18 om två månader och tanken är inte att flytta ut direkt, men har ni känt likadana känslor som mig någon gång? Känns nästan som jag håller på att växa ifrån familjen lite. Men min kärlek till dem är inte förändrad om ni förstår vad jag menar? 

Har pojkvän och är kanske hemma 4 dagar i veckan, börjar även bli jobbigt att pendla mellan oss då det är två mil. Kanske därför jag börjar tänka på eget ställe? Jag vet inte, vad säger ni?

Citera

Jo, jag vill flytta hemifrån så fort jag blir 18 år gammal; jag vill bort från mina föräldrar så tidigt som möjligt. problemet är att jag inte vågar dö av svält hemlös i skogen

Jag skulle inte säga att jag har kärlek för mina föräldrar. Jag tycker inte att någon är skyldig sina föräldrar någonting, och jag tycker att föräldrar är skyldiga sin avkomma en hel del.

SvaraCitera

Känner samma ibland. Skulle vara skönt att bara ha sitt eget. Sen inser jag att då kommer jag behöva tvätta och laga mat själv. Då kan jag lika gärna vänta ett tag till med att flytta Party

SvaraCitera

basically flyttade jag hemifrån när jag var 16. bästa valet jag någonsin gjort, eller ja val och val ni fattar

SvaraCitera

Jag känner precis som dig. Älskar min familj men känner mig som ett barn här hemma. Vill börja stå på egna ben. Vara fri. Kunna göra saker på mitt sätt och få ta lite ansvar. Är trött på att ha någon som gör allt åt mig (jag är ensam barn kvar i huset så man blir ganska bortskämd jämfört med vad mina syskon blev)

SvaraCitera
Gifted

Jag flyttade nar jag var 15. Hade bra relation med familjen, men ville plugga pa ett gymnasium 40 mil bort. Gick alldeles utmarkt.

SvaraCitera
Berit

Går du fortfarande i skolan så rekommenderar jag att du väntar tills du gått klart. Jag var tvungen att flytta hemifrån som 17 åring men eftersom jag inte behövde flytta för mina föräldrar bodde på gymnasie orten och på nått sätt så behövde min far inte betala för mig när jag flyttade ut och blivit 18. Jag var tvungen att jobba så ofta jag kunde. Jag lyckades aldrig att spara ihop för att kunna gå på balen för även om jag hade relativt fast jobb så visste jag inte säkert hur nästa månad skulle se ut och det viktigaste är att man har råd till mat och hyra. 

SvaraCitera