Notifications
Clear all

flytta hemifrån?

Topic starter

Jag och min familj har aldrig kommit överens...
Efter jag fyllde 18 har jag alltid bott hos  min kille. Han hjälpte mig med allt, busskort, mat osv.
Jag behöver typ aldrig betala för någon ting. Han vet att jag har det jobbigt hemma och att jag mår bättre när jag är med honom. Nu har det bara blivit värre mellan mig och min  familj, eller rättare sagt min bonuspappa..
som idag... jag frågade honom om hur mycket pengar jag har kvar på det konto han sparar åt mig.(Alltså han har ett konto där jag skickar in mina pengar när jag hade jobbat och fått lön) jag ville inte spendera pengar på allt annat så jag tyckte att det kanske kan vara bra att han spara åt mig ( det tanken hade jag för typ två år sedan). Men istället för att svara så berätta han självklart till mamma så mamma ringde mig och började samtalet med "varför vill du veta hur mycket pengar du har kvar?!" 
det var inte så att hon frågade vänligt heller... så jag sa att jag behöver skicka pengar till min farmor i Thailand, varför får jag inte veta hur mycket pengar jag har liksom. Har de använt min pengar eller..?
samtalet blir bara värre  och värre.. till sist undrade jag varför kan de inte bara svara direkt istället för att göra det värre..?
så jag sa till mamma att jag vill ha mina pengar tillbaka, jag ska ta hand om dem själv! Hon sa att jag bara har 4 000kr kvar. Men så lite kan det inte vara! Sedan sa hon att de skickade 4 000kr till farmor. Då blev jag arg för varför sa inte de ett skit när de skickade iväg mina pengar?! Mamma skrek i telefon å sa "men om jag skickar pengar till dig, vet du hur man skickar till Thailand sen eller?!"
"Nä det kanske jag inte gör..men de borde säga nåt istället för vara tyst. mamma lade på och sen dess har inte jag fått syns på en enda krona..
alltså när min bonuspappa var i Thailand så var det ingen problem alls, mamma var snäll och annorlunda jämfört med nu när han kom tillbaka.. mamma blir så elak, hon lyssnade på allt han säger och har ingen aning om ifall det han säger är sant eller ej!
gubben är helt dum i huvudet! (ursäkta mig men jag blir bara sur när jag tänkte på det..) Till och med min pojkvän, mina vänner säger det.. de kom hem till mig bara en gång sedan vågar de inte ens komma tillbaka..

nu känner jag att jag vill bara flytta hem ifrån... jag vill inte har någon kontakt med min familj längre! mamma är så dum så hon går runt och säger att jag har fått allt från gubben! att jag har mer än de andra, att min tv är större än deras men ändå så är jag dum mot gubben! men hon har fan ingen aning om att den tv:n köpte jag själv med MINA pengar och även PS3! Det gubben köpte till mig var bara ett begagnat skrivbord å en säng..jag vet inte vad jag ska ta vägen.. jag vill flytta hemifrån men jag vet inte hur jag ska göra...