IIGonnaKillYou99:
man e ju myndig när man är 18 och då får man ju bestämma själv vad man vill göra
Ja, men du behöver pengar till det? Vad fan tror du själv?
islamofoben:
När fyller du - månad och dag?Nackdelen med att flytta hemifrån är att man helt och hållet får sköta sig egen ekonomi. Dvs man får själv se till att pengarna räcker till hyra, el, telefon, mat, kläder mm. Och det lilla som blir över kan man lägga på saker som möbler, husgeråd, dator, mobil och nöjen i allmänhet.
Så en bra förutsättning för att man inte ska behöva tigga pengar av sina föräldrar när man flyttat hemifrån är att man i vart fall har en fast anställning.
Att fortfarande plugga och flytta hemifrån brukar inte direkt vara en dans på rosor. Även om de allra flesta gör det och hankar sig fram ändå.
15 maj
islamofoben: När fyller du - månad och dag?
vad spelar det för roll?
ont: hoppas din 18-årsdag blir som du vill. tyvärr löser sig inte allt bara för att man får bestämmanderätt. det blir däremot allvarligare då du kan fucka upp ditt liv på sätt du inte kunde innan.
vonKissekatt:
vad spelar det för roll?ont: hoppas din 18-årsdag blir som du vill. tyvärr löser sig inte allt bara för att man får bestämmanderätt. det blir däremot allvarligare då du kan fucka upp ditt liv på sätt du inte kunde innan.
naajs
IIGonnaKillYou99:
naajs
nä du kan få vuxenfängelse, ingå korkade avtal, betalningsanmärkningar osv. ej najs. men självklart är det najs att kunna bestämma mer över sitt liv!
vonKissekatt:
nä du kan få vuxenfängelse, ingå korkade avtal, betalningsanmärkningar osv. ej najs. men självklart är det najs att kunna bestämma mer över sitt liv!
o jag får bestämma över mig själv den dagen jag fyller 18 så jag kan typ ba skippa skolan en dag o ingen vuxen har någonting att säga om?
IIGonnaKillYou99:
o jag får bestämma över mig själv den dagen jag fyller 18 så jag kan typ ba skippa skolan en dag o ingen vuxen har någonting att säga om?
Jo det kan du ju. Dock kan ju dina föräldrar säga att du måste gå i skolan för att få bo kvar hemma. Att vara vuxen är ju att vara fri under ansvar. Man kan ju skita i att gå till jobbet/skolan om man känner för det men det får ju konsekvenser sedan så därför brukar ju de flesta försöka vara där så mycket som möjligt.
vonKissekatt: vad spelar det för roll?
Var bara nyfiken i största allmänhet eftersom TS minst har skrivit ett dussin trådar om den kommande 18-års dagen.
IIGonnaKillYou99: o jag får bestämma över mig själv den dagen jag fyller 18 så jag kan typ ba skippa skolan en dag o ingen vuxen har någonting att säga om?
Du får ju inte glömma bort att det enbart är du själv som blir förloraren om du missköter skola osv. Dina föräldrar har ju så att säga sitt på det torra.