Aviseringar
Rensa alla

fnö!!!


Ämnesstartare

Joachim:
Du kan vända och vrida på det hur mycket du vill. Det är fortfarande maktmissbruk.

Med denna logik kan jag alltså bara kliva in i ditt hem och sedan påstå att det är maktmissbruk om du försöker få ut mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

exodar: Med denna logik kan jag alltså bara kliva in i ditt hem och sedan påstå att det är maktmissbruk om du försöker få ut mig.

hahahahah tänkte också på detta

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

exodar:

Med denna logik kan jag alltså bara kliva in i ditt hem och sedan påstå att det är maktmissbruk om du försöker få ut mig.

Nej, för mitt hem är inte allmän plats. Det är dock en publik hemsida som är öppen för registrering för vem som helst.


   
SvaraCitera
time
 time

Joachim:

Nej, för mitt hem är inte allmän plats. Det är dock en publik hemsida som är öppen för registrering för vem som helst.

Det är en publik hemsida, ja, men med regler som varje medlem accepterar vid registrering. Bryter någon mot reglerna, är denne inte längre välkommen. Det är väldigt simpel logik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så när man skapar ett konto här, så går man med på 

a.jpg

Det står att det är dom som bestämmer, men det står också att man har rätt till en förklaring om det är så att man känner sig orättvis behandlad

Men det står ingenting om att dom har rätt till att lyssna och räkna in din förklaring till en vidare bedömning 

Så säger moderatorerna nånting är det bara att man vänder sig om, tro mig jag har själv vart med om det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Joachim: Det är dock en publik hemsida

Som ägs privat. Äger jag en lokal där det pågår någon typ aktivitet och släpper in folk så kanske mina regler är exempelvis inget svärande och inget skrikande. Men när jag ser dig stå i ett hörn och runka eller pilla dig i näsan så tro fan att jag slänger ut dig även om jag inte har en skriven regel som förbjuder det.

Joachim: som är öppen för registrering för vem som helst

Med villkor. Reglerna är villkoren, samt att man beter sig i alla fall någorlunda anständigt - om det inte var uppenbart nog av mitt exempel ovan.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Nej, enligt logik. Det är inte din rättighet att vara på ett forum, du kan inte kräva att få vara på ett forum, alltså är det helt upp till dom som ansvarar för sidans drift, moderering och administrering om huruvida du får vara där eller inte.

Hjärta

Det är faktiskt en priviligum att ha användare också.


   
SvaraCitera