sannwh:
lever ju tsm tror inte de har sex
tänk om.
De klart, varför skulle de nt fungera?
Vilket tråkigt förhållande (skulle det vara för mig) om partnern inte vill ha sex
Beror ju väldigt mycket på anledningen. Har svårt att tänka mig själv i ett kärleksförhållande där jag inte vill ge min partner sexuell njutning. Jag antar att man kan vara kär utan att känna sexuell attraktion, men jag har själv aldrig varit i den situationen. Förresten så vill jag ju att min partner ska vara attraherad av mig också, annars skulle jag nog känna mig otillräcklig. Om någon eller båda i förhållandet vill vänta med sex av någon anledning är det ju en annan sak, men antar att diskussionsunderlaget är ett förhållande helt utan sex.
Men när det kommer till kritan, jag vill inte leva i ett polygamiskt förhållande, och jag vill inte heller leva utan sex. Så för mig skulle det nog inte funka.
Men asexuella par lär ju finnas, där ingen har något behov av sex. Sorgligare är det ju ifall bara en vill ha ett sexuellt förhållande, då känns det ju ok att söka den kontakten utifrån.
för mig skulle de funka men kanske inte för alla.
Beror väl på. Skulle inte vilja av ett utan närhet iaf.
Hur viktigt sex är i en relation beror på många olika saker bland annat hur man är som person, vad man prioriterar eller vad man uppskattar och behöver i en relation. Vi vet alla att den perfekta relationen med allting på plats nog inte existerar.
Man måste fan ha sex!^^
Jorå, ett tag. Det är väl rätt olika, jag känner ett par som inte har haft sex och de har varit ihop i mer än ett halvår, och jag tror att båda är rätt obekväma tanken på sex ännu. De är bara ett par år äldre än jag iofs..