har några kriterier som jag måste nå upp till, men inte förstår. Området är genetik och kriterierna lyder såhär:
- Frågor som rör miljö och hälsa och du ska kunna reflektera över dessa.
- Vardagliga frågeställningar och hur de undersöks vetenskapligt med korsningsscheman och egna slutsatser.
- Hur en vetenskaplig undersökning planeras och utvärderas.
- Skillnader mellan medias information och naturvetenskapliga undersökningar.
- Mer ingående förklara hur transkriptionen, translationen och replikationen går till.
- Hur kunskaper från andra arbetsområden tillsammans med kunskaperna m genetik knyts samman i diskussion och slutsatser.
Kaayi:
- Mer ingående förklara hur transkriptionen, translationen och replikationen går till.
klarade själv!
Vad vill du med denna tråd?
Kviq:
Vad vill du med denna tråd?
att någon förklarar för mig vad som menas med kriterierna, ge exempel eller någonting.. T.ex "skillnader mellan medias information och naturvetenskapliga undersökningar.", förstår inte alls vad som menas.
Studerar du biologi A?
zIGGE:
Studerar du biologi A?
jag går bara i nian..
Kaayi:
"skillnader mellan medias information och naturvetenskapliga undersökningar."
Kanske att du ska förstå skillnaden på vad medierna ibland berättar och vad som är en naturvetenskaplig förklaring på samma fenomen?
Men alltså, vem går strikt efter kursplanen. Varför har du ens detta problemet, det är ju upp till läraren att ge er passande uppgifter.
Kaayi:
jag går bara i nian..
inte dåligt. plugga vidare med biologi på gymnasiet då? är det intressant ämne?
Kviq:
Men alltså, vem går strikt efter kursplanen. Varför har du ens detta problemet, det är ju upp till läraren att ge er passande uppgifter.
Vi har fått fördjupa oss i ett område inom genetiken och hokus pokus kommer min lärare med ett papper med dessa kriterier och säger att det är det vi ska ha prov på. De flesta av de kriterier jag har skrivit upp är VG kriterium och jag satsar på ett MVG så..
Kviq:
Kanske att du ska förstå skillnaden på vad medierna ibland berättar och vad som är en naturvetenskaplig förklaring på samma fenomen?
Man skall förstå att random information inte är fakta om det inte är bevisat, utan är en hypoties, eller teori, och kan inte tas som fakta, men är en möjlig allmänt godkänd information i brist på möjlighet att vara helt säker. typ.
zIGGE:
inte dåligt. plugga vidare med biologi på gymnasiet då? är det intressant ämne?
nja, matte, språk och teknik är nog mer min grej.
Kaayi:
Vi har fått fördjupa oss i ett område inom genetiken och hokus pokus kommer min lärare med ett papper med dessa kriterier och säger att det är det vi ska ha prov på. De flesta av de kriterier jag har skrivit upp är VG kriterium och jag satsar på ett MVG så..
Be din lärare att förklara då.
Kviq:
Be din lärare att förklara då.
vi har haft vikarie senaste lektionerna occch.... provet är imorgon
Kaayi:
vi har haft vikarie senaste lektionerna occch.... provet är imorgon
Dumt att då inte ringa och trakassera lärare, alt fråga vikarien då denne borde fått reda på vad eleverna ska arbeta med.
Har ni ingen bok eller något?
Kviq:
Dumt att då inte ringa och trakassera lärare, alt fråga vikarien då denne borde fått reda på vad eleverna ska arbeta med.
Har ni ingen bok eller något?
jo jag har ne bok men jag förstår fortfarande inte vad som menas med kriterierna. Jag vet alltså inte vad jag letar efter.