Viha:
underaged b&
Antalet personer på 4chan som är under 18 är ganska stort skulle jag gissa. moot var själv under 18 när han startade 4chan.
Dold text: Protip: Ingen bryr sig så länge man inte gör det uppenbart
ftw, bbq, chuck norris, om(f)g, bb, cya, afk
Lite halvt offtopic (fast ändå inte):
mortuus (undead-snubben - eller den beniga saken för dom som inte spelar wow) går nog igenom dom flesta förkortningar... för att inte nämna att jag höll på att avlida vid 1:20 samt vid 2:25 första gången jag såg den![[bigsmile]](/img/smilies/bigsmile.gif)
antrax:
Så ninja det kan bli.
OJ oj oj! Du får gärna vara min dietist!
Jag undviker förkortningar. Men i spel blir det nästan ett måste för att göra sig ''förstådd'', konstigt nog.
Macktorsken:
OJ oj oj! Du får gärna vara min dietist!
Arrå. Bättre än Anna Skipper och de där mesarna.
Fabwhore:
Hatar när folk skriver "sj?" OCH "vgd?"
afaik
asg och pml, båda är dock ovanliga i spelsammahang, sett dom mer under min "irc-period" som var för... 6 år sen kanske? Så det kanske inte ens finns kvar i dagens chatter... Nån som är insatt kanske kan säga hur det är med asg och pml i dagsläget?
Pendulum:
Störde mig på imo, tycke det lät efterblivet men använder det nu.
Och samma sak med AFAIK, IIRC och YMMV.
TisselTessel:
IIRC och YMMV
Aldrig hört NÅGON av dom... vet vad IRC är, men inte IIRC...
Storchen84:
Aldrig hört NÅGON av dom... vet vad IRC är, men inte IIRC...
If I Remember Correctly samt Your Milage May Vary. är väl i första hand på engelska forum som man hittar dem, inte så spelrelaterat.
TisselTessel:
If I Remember Correctly samt Your Milage May Vary. är väl i första hand på engelska forum som man hittar dem, inte så spelrelaterat.
Mm, googlade dom... IRC (med ett i
) för mig är ju internet relay chat, som säkert en del känner till här, det jag menade med "irc-period", ifall nån trodde nåt annat![[crazy]](/img/smilies/crazy.gif)
Storchen84:
Mm, googlade dom... IRC (med ett i
) för mig är ju internet relay chat, som säkert en del känner till här, det jag menade med "irc-period", ifall nån trodde nåt annat
mjo precis. irc är ju en väldigt väletablerad företeelse så det vet ju alla vad det är (även om de kanske inte vet förkortningen står för, jag gjorde det inte).
tror chatten på det här forumet är irc men kan blanda ihop det.
Förkortingar är störande, men något som är mer störande är att folk envisas med är att blanda in engelska ord i svenska meningar!
Förkortingar är störande, men något som är mer störande är att folk envisas med är att blanda in engelska ord i svenska meningar!