hej!Jag är 21 år & har haft pojkvän i fyra år nu, vi har bott ihop i två utav dem. Under hela vårar förhållande i princip har jag haft vestibulit (smärta vid sex) vilket har påverkat vårt sexliv men också min lust otroligt mycket. Nu det senaste halvåret har vi typ haft sex en gång, dels för att det gör ont på mig men också för att jag absolut inte blir sugen. Har börjat vika mig för att vara nära min pojkvän för att det på något vis känns fel, vet dock inte om det beror på att jag är rädd att det ska leda till sex=smärta eller att jag helt enkelt inte tänder på honom. På senaste har jag kommit på mig sjölv att vilja ligga med andra och jag vet inte varför jag könner dessa känslor jag absolut inte vill känna. Skuldkänslorna tog över och jag blev väldigt förvirrad och flyttade igår till min kompis för att bo här i en vecka för att få sakna min sambo lite och ta avstånd från allt. Jag vill ju vara med honom! Han är helt fantastisk och älskar mig, är snygg, härlig, trevlig, trygg och allt detdär. Men vad gör man när inte lusten finns? Snälla har någon några tips...vad som helst? För jag kan inte ens tänka klart just nu
Först och främst så borde ni prata med varandra. Det framkommer inte riktigt i din text om han vet exakt hur du känner? Det kan vara skönt att få gå och prata tillsammans med någon samtalskontakt och bearbeta lite. Det är inte ett dugg konstigt att du förknippar sex med smärta när du haft vestibulit, så pusha inte alls sex utan fokusera kanske istället på att mysa utan att sex finns där som "nästa kapitel"?
Sen är det okej att tänka på sex med andra också. Det innebär inte att du är otrogen. Jag tror de flesta tänker på någon annan någon gång och det är inget farligt. Just nu förknippar du ju sex med din pojkvän med fysisk smärta och då är det lätt att hjärnan kopplar om och tänker att sex med någon annan inte automatiskt innebär att det ska göra ont.