Aviseringar
Rensa alla

Fosterhem


Ämnesstartare

Hej,

Jag känner en som fyllt 18 år och trivs inte hemma hos sina vårdnadshavare då det ryktas om att hen inte får tillräckligt med vårt, blir slagen och även psykiskt misshandlad. 

Hur kan han söka till en annan familj och om man har ett visst önskemål om en specifik familj, går det att fråga den familjen och se om de går med på att ta in ungen i familjen?


   
Citera

ja. glöm inte att ringa soc


   
SvaraCitera

jag erbjöds av socialtjänsten att ha en "extra familj" när det skedde konflikter som bl.a gällde kidnappningar och psykisk misshandel, han förtjänar den mer än jag. eller hon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:
jag erbjöds av socialtjänsten att ha en "extra familj" när det skedde konflikter som bl.a gällde kidnappningar och psykisk misshandel, han förtjänar den mer än jag. eller hon.

Jupp men det är väl upp till 21 år eller kan man vara äldre? Vad händer om en person är äldre än 21 år? 


   
SvaraCitera

Malonexd:

Jupp men det är väl upp till 21 år eller kan man vara äldre? Vad händer om en person är äldre än 21 år? 

socialtjänsten tar inte hand om någon som är över 18 tror jag???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:

socialtjänsten tar inte hand om någon som är över 18 tror jag???

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/foraldrabalken-och-socialtjanstlagen_GL02So648

Vet inte om detta stämmer men det är ju från riksdagen så det bör väl vara trovärdigt 


   
SvaraCitera