Jeay_L:
Läste du svenska eller engelska versionen`?
svenska, är väl inget stude.
sjukt bra låt om inte annat
kPTRRRR:
svenska, är väl inget stude.
stude?
Som de verkar här så är svenska kass och engelska bra! Jag har bara läst den engelska!
tevepro:
Bättre än fråga mopsen
Aw, F20, jag blev rörd.
Jaag tyckte inte att den var bra ifall
Jag läste den i våras, hittade den av slump hemma, tror den var en gammal julklapp eller något.. Tyckte att den var lite ganska dålig, trots detta slukade jag boken på en vecka ungefär, läste verkligen så fort jag hade minsta tid över. Detta tror jag mest beror på att boken fick mig att känna:
1. Spänning. Jag tycker alltid det är kul att läsa om knark, lol, och eftersom denna bruden höll på med LSD redan i början, så kände jag att jag var tvungen att läsa hela boken. Sen också för att hon råkade ut för ganska sjuka saker som psyket och San Francisco-rymningen osv.
2. Förvirring. Jag hade faktiskt jävligt svårt att förstå vad som hände, kanske för att den skrevs i dagboks-form. Minst 60% av tiden jag läste boken satt jag som ett stort frågetecken och bläddrade fram och tillbaka för att lägga ihop ett och två, otålig som jag är.
3. Uttråkad. Delar av boken gick trögt att läsa, och dessa var sjukt trista och oengagerande. Turligt nog var dessa stycken korta och agerade lite som paus mellan förvirringen och spänningen, och jag överlevde de tråkiga styckena för att jag alltid visste att något absurt väntade runt hörnet.
Men efter att läst klart boken känner jag inte så mycket. Jag känner verkligen ingen sympati för "Jag:et" i boken, och jag känner mig inte på något sätt avskräckt från knark heller. Vilket jag tror är de två huvudsyftena med boken.. Och slutet var ENORMT dåligt. Det var verkligen som om någon bara klippte av mitt i.
Sammanfattningsvis tycker jag den var ganska svår att greppa, är det fler än jag som kände sig mycket förvirrade i boken? och den gör inte heller något stort intryck.
Dock tycker jag att den bör läsas för den var ändå intressant på något vis, ett hyfsat tidsfördriv helt enkelt.
Filmen ska jag kolla upp, den förenklar nog en hel del, trots att den tar bort det fina med böcker; fantasin.
Tvivlar starkt på att den kommer ge Christiane F en match, men jag återkommer på den punkten.
Go Ask Alice är så grymt tråkig och bleeeh.
🙁
vad är det för fel på er? drogpropaganda eller ej. den är bra.
Jeay_L:
om de är samma som Go Ask Alice så den är bra
Jeay_L:
läste den på engelska
Tråden låst på grund av inaktivitet