MikaelH:
Det framgick inget om att hon ville ha en frukost där hon ville få i sig feta matprodukter. I så fall kan vi ju göra en snall lista, Hamburgare, pizza och kebab.
Utan hon ville ha tips på bra frukost. Då gav jag sådanna exempel.
Hon vill nog inte gå upp i vikt. Men det skulle vara en fördel att åtminstone hålla vikten.
Att hålla vikten går alldeles utmärkt utan att lägga äggvita på knäckebröd.
Du gav bra tips! Helt klart! - Men du gav minst lika många dåliga. Inte bara för trådskaparen utan för människor i allmänhet.
Du förbjöd mat som skulle vara nyttigare tillochmed för en överviktig. T.ex att skippa äggulan och att hårt bröd skulle vara bättre. Det är så otroligt dumt och fel att jag kommer tjata om den punkten tills jag dör.
Du bör som sagt fråga innan du ger råd. Du visste ju inte ett skit om vad trådskaparen hade för förutsättningar..
MikaelH:
har ätstörningar och vill gå upp i vikt. Det är enkelt att gå upp i vikt..behövs inte tips för det. Bra att äta!
Hon vill nog inte upp i vikt då hon har ätstörningar.. Annars hade hon bara ätit mat..
MikaelH:
Tycker för övrigt att man ska säga till i så fall att man har ätstörningar
Frågar man om frukosttips i ätstörningsforumet och inte i matforumet är väl risken ganska hög att man har en ätstörning?
MikaelH:
Det är enkelt att gå upp i vikt..behövs inte tips för det. Bra att äta!
Nej. Det är näst intill omöjligt för vissa, även sådana som inte lider av äs
Frukost: 2 mjuka mackor med mjukost & skinka + 30 vindruvor
1 äpple, tärnat
massvis med kanel
och sedan lagom med yoghurt, så att det täcker äppelbitarna ordentligt (naturell, inget socker, bara nyttigt och gott)
½-1 bananmild
+
Tunnpaltbröd med leverpastej och groddar
(perfekt om man behöver lite extra järntillskott)
Och alla maträdda, ät frukost, man går inte upp i vikt av frukost!
( Jag vet redan att någon kommer skriva något inlägg om att det kan man vist om man äter ett ton choklad eller nåt, så personen i fråga behöver inte skriva det...ät normalt bara, ät dig mätt)
frukost är blöhö..
POPKORN:
frukost är blöhö..
Frukost är det godaste målet <3
Tråden flyttad från Forum PLUS/Ätstörningar
Tråden låst på grund av inaktivitet