Aviseringar
Rensa alla

Fruktansvärd ångest


Ämnesstartare

Nu har jag suttit i mitt rum i två dagar och bara känt en massa ångest. Jag vet att det inte är lönt att tänka på de misstag man gjort, eftersom man bara kan ändra framtiden, men jag kan knappt äta eller sova. Orkar inte träffa någon eller ta mig någonstans. Känner rejäl ångest över att jobba om två dagar 🙁 för att då måste jag verkligen spela att jag mår bra. Hemma kan jag iallafall gömma mig även om hela familjen förstår att det är något.

Vad mitt problem är att jag inte kan hantera starksprit. Jag kan äntligen erkänna det för mig själv. Denna helgen var droppen. För några månader sedan träffade jag en kompis till min bror på en fest och vi blev närgångna som slutade med att vi hade sex under natten. Jag gillade verkligen honom, det var inte bara vem som helst för mig. Men fick reda på att han hade blivit tsm med sitt ex sen. Jag mådde dåligt över detta. Så när jag sen råkade hamna på samma fest med en av hans andra vänner hände samma sak med honom. Mest för att jag försökte hitta samma känsla. Nu några månader senare strulade jag med två av hans vänner på samma uteställe 🙁 och gick hem med den ena. Jag förstår verkligen inte varför själv. Jag har varit så extremt full alla gånger och inser att jag måste sluta dricka så mycket sprit, eftersom jag inte inser vilka konsekvenser det får.

Detta har ju självklart lett till att min brors kompisar snackar om mig på ett mycket negativt sätt, som att jag är värsta slampan. Dom vet ju inte om att detta inte är något jag brukar göra med killar utan det har berott på för mycket dricka, dom har varit på mig och jag har inte varit nykter nog att säga nej. Självklart har det lockat att dom är förbjudet område också.

Min bror vet ju allt och jag skäms. Men samtidigt är jag arg att jag får all skit när det är dom som inte respekterat att jag är hans lillasyster!!! och gjort lika mycket fel, om inte mer.

Jag mår fruktansvärt dåligt och behövde skriva av mig.. finns inte mycket jag kan göra just nu, mer än att ALDRIG göra något med dom igen.. men det känns inte rättvist mot mig att jag får denna stämpeln medan dom bara anses som kungar el nåt??? SUCK


   
Citera

känner igen mig sååå mkt!
för det första..att sitta inne instängd i sitt rum är bland det värsta man kan göra om man INTE vill tänka negativt, alla slags tankar dyker upp, skitjobbigt! jag vet hur det är.
Sedan det där med alkoholen, och killarna, vi är rätt lika där också, har gjort misstaget o strulat upp mitt ex kompisar, och hookat upp med en av de, invecklat som fan!

hur gammal e du ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såå skönt att få ett seriöst svar! Och att man inte är ensam..

Jag själv känner att det måste få ett stopp nu :(. Låter som vi är lika på det planet med sprit + killar. Jag funderar på att sluta helt med starkspriten och bara dricka cider eller något, orkar inte med denna ångesten man har..

Jag är 20 år hur gammal är du?.


   
SvaraCitera

Bra där, att du kan erkänna för dig själv menar jag.
Jag kan inte heller dricka sprit, och dricker väldigt måttligt sedan ett bra tag tillbaka. Har väl funnits ett eller två undantag och alla de gånger har slutat lika illa.

Det bästa att göra är att avstå ifrån sådant som du vet kan få dig att hamna i trubbel - drick inget alls eller sätt verkligen stopp för dig själv när du (om du väljer att dricka igen).

När de gäller dessa killar så kan du så gott du kan bara skita fullständigt i dem, de vet inte hur allting ligger till, om jag vore du så skulle jag för att skydda mig själv, låta dem tro att jag bara låg med den för skojs skull.

Som du skriver, varför ska du stämplas som slampa medan dem anses vara några kungar som lyckats få ligg.

Du har samma rätt till att bara vilja ha ett ligg, nu var det inte så, men som sagt ingen annan behöver veta om det.
Däremot så kanske du ska ta och försöka ta ditt drickande och dina utageranden på allvar.

Det kan sluta ännu värre om du inte sätter stopp för den här onda spiralen som du tycks hamnat i..

Pm om du vill prata mer...


   
SvaraCitera

sandra999:

Jag mår fruktansvärt dåligt

Orkar inte läsa hela din text och behöver inte då jag har ett svar endå ^^

Läs boken "The Power off Now" av Eckart Tolle och börja ta promenader så blir det bättre 🙂

Sluta med alkohol o sånt å häng inte med "polare" som du inte gillar ^^


   
SvaraCitera