letme:
Men håller du på en timme i STRÄCK då? ingen bra idé om du gör så.
nej inte alls eller sitter jag på skolan så blir de ju de
solklart:
ba repeteeeeraaaaa, så funkar det. I alla fall för mig.
repetera är A och O!
Jag behöver omsätta de skrivna orden i praktik eller i ett större sammanhang. Det är skit sak samma att stryka under text ifall jag inte kan pröva på tankemönstret texten vill förmedla. Kanske säger sig självt att jag är sämre på humaniora än naturvetenskap.
Beror på hur mycket det är, men jag brukar klottra ned åtminstone stödord iaf.
Jag behöver ofta skriva ner saker för att komma ihåg dem. Antecknade mycket på lektioner när jag gick i skolan, och hade jag instuderingsfrågor var jag ofta tvungen att skriva ner svaret för att komma ihåg det.
Är annars rätt visuell och tänker i bilder. Behöver mycket liknelser och välorganiserade anteckningar. Föredrar att organsiera text på olika visuella sätt framför att rita små teckningar som många visuella gör. Använder mycket tidslinjer, tabeller och mindmaps när jag pluggar. Mycket pilar och sådant. Teckningar och liknande använde jag en del i matte och fysik, för att kunna rita upp situationer så att jag förstår ordentligt.