Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i vikt

xyz123:

Har du nån källa jag kan kontrollera?

eeeh, nä. Men du behöver ej tro mig om du inte vill[cute] Spelar självklart roll hur mycket fett personen ha innan denne slutar äta. Enkelt förklarat så ser processen ut så här, när sköldkörteln inte får tillräckligt med energi böjar den producera mindre hormoner. Vilket leder till lägre ämnesomsättning. Rätt enkelt, kroppen "känner inte av" om det e svält på G utan det är en rad processer som leder dit.

SvaraCitera
Ämnesstartare

xyz123:

Om du vill banta bort muskler då ska du svälta (vem vill få bort muskler?). Om du vill banta bort fett behöver du minska på kolhydraterna i första hand och sen även svettas med konditionsträning. Det kan räcka med lite snabbare promenader. Tar längre tid då men det blir en stadig viktnedgång.

Aa ser vad du menar men grejen är ju att man bränner runt 2000 kalorier av att inte göra något alls, då behövs väl inte träning? 😛

SvaraCitera

Panda:

Rätt enkelt, kroppen "känner inte av" om det e svält på G utan det är en rad processer som leder dit.

Ok, nu vet jag inte om just sköldkörteln gör så av den anledningen o.s.v. men jag får lita på dig den här gången. Sen vet jag heller inte om det verkligen tar 3 dagar så som du skrev. Var får du faktan ifrån?

Trollgrisen1337:

Aa ser vad du menar men grejen är ju att man bränner runt 2000 kalorier av att inte göra något alls, då behövs väl inte träning? 😛

Det beror på vilka kalorier du menar. Sitter de som fett på kroppen så kan du lättast få bort de med konditionsträning och mindre sockerintag. Du får helt enkelt röra på dig om du vill bli smalare.[wink] Och, skippa sockret.

SvaraCitera
Ämnesstartare

xyz123:

Ok, nu vet jag inte om just sköldkörteln gör så jag får lita på dig den här gången. Sen vet heller inte om det verkligen tar 3 dagar som du skrev. Var får du faktan ifrån?Det beror på vilka kalorier du menar. Sitter de som fett på kroppen så kan du lättast få bort de med konditionsträning och mindre sockerintag. Du får helt enkelt röra på dig om du vill bli smalare. Och, skippa sockret.

Ja kalorierna man äter från maten (Kyckling, köttbullar, kött osv).
Det finns väl bara en typ av kalori?
Äter man runt 1000-1500 kalorier och bränner 2000 kalorier bör man väl gå ner?

SvaraCitera

All mat omvandlas ju av kroppen till fett för att lagras för att sedan brytas ned för attproducera glykos så det spelar inte så stor roll vad det är egentligen.

SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

All mat omvandlas ju av kroppen till fett för att lagras för att sedan brytas ned för attproducera glykos så det spelar inte så stor roll vad det är egentligen.

Ja precis så jag mena, beror väl inte någon större roll vad det är för något man äter. Tex tar man en choklad bit för 100 kalorier och sedan en kyckling för 100 kalorier så blir det 200 kalorier.

SvaraCitera

Trollgrisen1337:

Äter man runt 1000-1500 kalorier och bränner 2000 kalorier bör man väl gå ner?

Lycka till med energibalansen när du ska räkna. Hur vet du hur mycket du får i dig och hur mycket du bränner? Jag tror inte att du kan beräkna det så exakt.

Trollgrisen1337:

Tex tar man en choklad bit för 100 kalorier och sedan en kyckling för 100 kalorier så blir det 200 kalorier.

Fast nu glömmer du att vissa kalorier inte mättar lika bra som andra vilket gör att du snabbt blir hungrig medan annan mat kan innehålla färre kalorier men kan vara mer mättande så att du slipper bli hungrig så snabbt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

xyz123:

Lycka till med energibalansen när du ska räkna. Hur vet du hur mycket du får i dig och hur mycket du bränner? Jag tror inte att du kan beräkna det så exakt.Fast du glömmer du att vissa kalorier inte mättar lika bra vilket gör att du snabbt blir hungrig medan annan mat innehåller förre kalorier men kan vara mer mättande så att du slipper behöva äta ofta.

Ah just det, måste äta oftare om jag tar godis.

SvaraCitera

Panda:

Isola och xyz påstår att om du inte äter på ett par timmar kommer kroppen förbereda sig inför "svält" och förbränna mindre energi. Detta är en rätt vida spridd tanke men stämmer inte.

Eh nej det menar de inte.
Svälter gör du inte efter ett par timmar...

SvaraCitera

Trollgrisen1337:

r man en choklad bit för 100 kalorier och sedan en kyckling för 100 kalorier så blir det 200 kalorier.

Precis. Att man sedan känner sig mer mätt av ett födoämne än ett annat är en annan fråga.

SvaraCitera

isola:

fast då ställer kroppen in sig på svält och du går sedan upp mer när du börjar äta normalt igen.

är man dum nog att börja svulla efter en fasta får man skylla sig själv. man måste trappa upp matintaget.

xyz123:

http://www.viktvagvisaren.se/svalt/

de har uppenbarligen inte hängt med i svängarna eftersom de inte tar hänsyn till ketos.

SvaraCitera

Xisco:

Eh nej det menar de inte.
Svälter gör du inte efter ett par timmar...

Därav "svält" och jo, det är vad de menar.

SvaraCitera

Panda:

Därav "svält" och jo, det är vad de menar.

Härligt att du är tankeläsare.
Men man börjar inte svälta efter 2h från att man senast åt mat...

SvaraCitera

Xisco:

Härligt att du är tankeläsare.
Men man börjar inte svälta efter 2h från att man senast åt mat...

Man behöver inte vara tankeläsare för att förstå vad någon menar[cute] Och nej man svälter inte efter 2 timmar vilket också är det jag säger.

SvaraCitera

Birgrrr:

de har uppenbarligen inte hängt med i svängarna eftersom de inte tar hänsyn till ketos.

Va e de? Dumdidum frågar nu.[wink]

Panda:

Man behöver inte vara tankeläsare för att förstå vad någon menar

Vad jag vet tar det ca 6 h innan den svältfunktionen kommer igång. Det stämmer med min kropp. Efter ca 6 h utan mat blir jag seg, pulsen går ner, andningsfrekvensen går ner och jag tänker långsammare. Energiförbränningen går ner med andra ord och inte tar det 3 dagar.

SvaraCitera