Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i vikt

xyz123:

Va e de? Dumdidum frågar nu.

Never mind Birger. Google löste det.[wink]
Ketos

SvaraCitera

xyz123:

Vad jag vet tar det ca 6 h innan den svältfunktionen kommer igång. Det stämmer med min kropp. Efter ca 6 h utan mat blir jag seg, pulsen går ner, andningsfrekvensen går ner och jag tänker långsammare. Energiförbränningen går ner med andra ord och inte tar det 3 dagar.

Nu är förvisso biomekanik mitt stora intresse men är rätt säker på att 72 timmar nämndes någonstans i det jag läst om ämnet.Det väsentliga är att det inte är något som händer på ett par timmar. Det tar flera dagar.[party]

Det du talar om är hunger och iom det en låg nivå av glukos i blodet. Det påverkar inte ämnesomsättningen på ett direkt sätt men som du säger; man blir seg och hängig. Vilket självklart inte är önskvärt. Det är aldrig värt att gå hungrig.

SvaraCitera

Panda:

i det jag läst om ämnet.

Vilken typ av källa använde du? Professionell hemsida, en privat blogg, en bok, eller ett forum? Wikipedia?

SvaraCitera

xyz123:

Vilken typ av källa använde du? Professionell hemsida, en privat blogg, en bok, eller ett forum? Wikipedia?

Allt jag kan få tag på[smile]
Favoriten är väl http://www.ncbi.nlm.nih.gov/ då det finns böcker att tillgå direkt från hemsidan.

Är du verkligen intresserad i ämnet finns en del att läsa här.

SvaraCitera

Panda:

Allt jag kan få tag på

Ok, tack![smile]
Ska spara länken och kolla det mer noggrant senare.

SvaraCitera

Det viktigaste är ju att förbränna mer kalorier än du gör av med!! En grym sak att käka om man vill gå ner i vikt är BeefJerky högt med energi men lite kalorier!!

SvaraCitera

beefjerkylover:

högt med energi men lite kalorier!!

[party]

SvaraCitera

Panda:

Därav "svält" och jo, det är vad de menar.

Du behöver googla "svält" känner jag.

SvaraCitera

"bantning gör dig smal men träning gör dig snygg"

SvaraCitera

Deffa, rör på dejj och är nyttigt! [smile]

SvaraCitera

Filixpx:

Deffa, rör på dejj och är nyttigt!

oj vilkn bra tips [y]

SvaraCitera

Om du äter så långt under normalintag och inte gör någonting kommer du förlora muskler också. Fast vem vet, styrka som ett barn i Afrika kanske är attraktivt. [smile]

SvaraCitera

Men du måste träna när du deffar, annars förlorar du muskelmassa!!!

SvaraCitera