Hej!
Började på gym för snart ett halvår sen.
då när jag är där styrketränar jag oftast. men nu till mitt största problem.
jag har styrketränat sen 2010 (inte hela tiden men från och till). men jag har märkt att jag gått upp rätt mycket i vikt, antar att det är muskler men vet inte riktigt. skulle vilja gå ner några kilon, är 194 cm och väger 101 kg..
jag ser inte musklerna riktigt men antar att det är för att jag har ganska mycket underhudsfett som gör att man inte ser mina muskler mycket, sååååå
hur ska jag äta och träna för att gå ner i vikt och det? är det kaloriunderskott och förbränning som gäller eller? för styrketränar minst 5 dagar i veckan.
tips tack!
Känner mig inte speciellt tjock, känner mig lagom i kroppsformen, men skulle endå vilja gå ner lite så man ser musklerna och det.
ska ge dig ett revolutionerande tips nu:
ät mindre
aa alltså du kan ju träna på andra sätt än styrketräning
typ simma eller något
dansa fungerar rätt bra då får hela kroppen röra på sig och tränas
Brontobubba:
hur ska jag äta och träna för att gå ner i vikt och det?
ja. sluta trycka i dig skit och ta promenader regelbundet. lite intervallträning skulle inte skada heller.
men läsken, ostbågarna osv är dina värsta fiender.
Ja, jag springer på springband rätt ofta, men då behövs det väl ätas mindre också? även om man springer lika mycket som man äter?
Hur gammal är du? 🙂
Brontobubba:
Ja, jag springer på springband rätt ofta, men då behövs det väl ätas mindre också? även om man springer lika mycket som man äter?
alltså
lyft skrot
gå ut lite då och då
kör lite kondition om du känner för det
SLUTA ÄTA SKIT HELVETE
d1a är inte svårt koncept, gör som jag säger bara ok
Brontobubba:
tips tack!
Ät mindre, så jävla enkelt.
Annars får du berätta hur du tränar (övningar,reps etc), vad du äter (mat,frukt,shakes,tillskott etc) och hur ofta du tränar och om det är regelbundet eller om du har pauser på flera veckor då och då.
Vikt uppgången kan ju bero på att du bygger upp muskelmassa (beroende på hur du äter) Men ta och gå många lång promenader samt simma. Detta är 2 av dem bästa sätten att gå ner lite. Samt kom ihåg att äta många Men små portioner, liksom Frukost, mellanmål, lunch, middag & kvällsmat. Undvik läsk, vitt bröd, pasta, praktiskt taget se till att dina måltider består av nyttighet och proteiner.