Notifications
Clear all

Gå ner i vikt.

Topic starter

Zhemchug:

Det var det. [wink]

tack : )

fjeak:

Föresten.. ÄR DU HELT KÖRD?
Klart som jävla fan att du skall äta tre mål.
Du skall äta 5! Varav 2 av dem är mellanmål (en frukt)

det är verkligen inte nödvändigt att följa livsmedelsverkets rekomendationer till punkt och pricka, det är inte ens nödvändigt att äta tre mål om dagen mer än att man kan bli trött annars.

vill man gå ner i vikt och har en övervikt är det inte på något sätt farligt att bara äta ett mål mat om dagen under en kortare period som ett par månader. de farorna som uppstår vid snabb viktnedgång beror på att man ligger på ett aldeles för högt kaloriunderskott för att kroppen ska "hinna med" att tillfredsställa det genom att förbränna kroppsfett, och då spelar det ingen större roll hur man sprider ut maten över dagen, då våra kroppar är mycket väl anpassade för att kunna lagra energi över längre perioder.

ReplyQuote
fjeak

farbror gugge:

vill man gå ner i vikt och har en övervikt är det inte på något sätt farligt att bara äta ett mål mat om dagen under en kortare period som ett par månader

Du är ju ännu knäppare.
Nej, det är klart man inte behöver följa livsmedelsverket
MEN det är jävligt bra om man skall gå ned i vikt.
Äter man många små mål, är det dubbelt så lätt att
gå ner i vikt.

Och det är extra viktigt att äta ofta om man har varit
anorektiker. Du anar inte hur lätt det är att komma in i
det gamla mönstret att inte äta alls.

Anledningen till att man skall sprida ut maten över dagen
är inte för att kroppen skall kroppen skall hinna med,
det är för att man aldrig skall hinna bli sådär jättehungrig
att man slänger i sig mycket man när man väl äter.

ReplyQuote
Topic starter

fjeak:

text

ur hungersynpunkt och psykologiskt etc kan det givetvis vara skillnad, men jag tvivlar på att det är så skadligt för kroppen eller påverkar ens viktnedgång att äta all mat på samma gång istället för att sprida ut den, om man nu skulle känna för det.

ReplyQuote
fjeak

farbror gugge:

ur hungersynpunkt och psykologiskt etc kan det givetvis vara skillnad,

Det är ju därför man gör det?
Jag har inte sagt att det gör att man går ner fortare, jag säger
bara att det är lättare att banta om man äter mer utspritt.
Lättare att banta = Lättare att gå ner i vikt

ReplyQuote

puckoboll:

villigobillig: Jag bara skjöts upp i vikt.

fan va dum i huvet du måste vara, att äta för få mål per dag gör bara att kroppen ställer sig i energy saving mode.... alltså förbränning går ner till NOLL och sparar energi=fett..... Ge dig.

Ät lagom mkt, fler ggr per dag, och träna HÅRT men kortare pass och inte flera på raken, kör sedan max 3 dagar i rad sedan VILA, det är då kroppen bygger upp sig. Träna inte förrän du känner dig HELT återhämtad dvs vila ca 2 dagar... Muskelbyggare åså kan minska å ibland skippa vilan eftersom de fokuserar på helt separata muskelgrupper men din träning gör att kroppen skall vila ganska mkt. Känner du dig rastlös så gör nån "mjuk" träning typ simning eller ta en promenad i lugnt tempo...

ReplyQuote

Men lilla (fast stor) vännen.... om du nu kör så hårt som du säger så borde kilona fullkomligt RASA av dig, du borde se ut som en koncentrationsfånge efter ett par veckor, men det gör du ju inte eller hur? Alltså ljuger du bara för dig själv precis som alla andra tjockisar. Det är inte avancerat och det är fullständigt fysiologiskt omöjligt att precis som alla andra tjockisar äta en morot och träna som ett svin och ändå inte tappa vikt.... Jesus.

Jaså, hur kan det då komma sig att jag har gått ner 1,6 kg på 4 dagar?
Som sagt så har jag inte kört på det här länge men nu äter jag massa grönsaker+quinoa. men tränar mycke ändå, och jag tränar ju itne musklerna utan börjar med cykel+springning. Jag bryr mig ärligt inte om att ni säger att ja är dum i huvet, vet väll själv att det jag gör inte är bra, men det bryr jag mig inte heller om. Jag kör mitt egna race så låt mig göra som jag vill. Jag vet koncekvenserna och alla nackdelar.

apanluktardiesel:

fan va dum i huvet du måste vara, att äta för få mål per dag gör bara att kroppen ställer sig i energy saving mode.... alltså förbränning går ner till NOLL och sparar energi=fett..... Ge dig.

Jo det vet jag, jagvetjagvetjagvet. Sluta försök låta så smart då jag själv vet allt det där, men jag har lätt att gå ner i vikt som sagt och jag kan fortfarande förbränna fett. Men äter mer nu men vägrar äta ris,pasta,potatis osvosv.

ReplyQuote
Fugate

Drick nutrilett, kan vara en risk att du får ÄS men det är risken man får ta för att blir snygg =)

ReplyQuote
Topic starter

Avregistrerad:

räkna kalorier och håll dig mellan typ 1000 och 1500 om dagen så bör du gå ner typ 0.5-1 kilo i veckan vilket kan vara lagom i början.

Så om jag bara äter 1000 kcal per dag kan jag gå ner 1 kilo i veckan? :O

ReplyQuote

har ungefär samma problem, är 170 och väger 59-60 kilo, men skulle gärna vilja väga runt 55 [rolleyes]

ReplyQuote