soviet:
nej men personen frågade om tips och det var mitt tips. att gå till gymmet har varit det enklaste sättet för mig att kondition- och styrketräna.? jag fattar inte din andra fråga. jag har förlorat massa fett genom att äta nyttigt.
Hur ska hen veta vad "äta nyttigt" är om hen inte vet hen ska använda för mat?
soviet:
jo för det sätter igång ämnesomsättningen i kroppen.vadå på rätt sätt? de är inte direkt farligt att göra så. självklart kommer man inte gå ner i vikt genom att bara äta stark mat och duscha kallt. men det är inget dåligt tips.
Stark mat är inga problem, jag syftar mer på dusch-metoden. Varför plåga sig själv för att gå ner i vikt när det finns sundare sätt att göra det på?
utöva extrem självkontroll
Pundarjävel:
Hur ska hen veta vad "äta nyttigt" är om hen inte vet hen ska använda för mat?
mhm va? har man inte lärt sig sånt i hemkunskapen? annars är det lätt att googla också
men äta mkt frukt och grönt, ät långsamma kolhydrater istället för snabba, ät måltider som innehåller alla näringsämnen, sluta med godis, ät fullkornsprodukter, minska eller sluta helt med hel- och halvfabrikat mat, drick mycket vatten och te osv
soviet:
mhm va? har man inte lärt sig sånt i hemkunskapen? annars är det lätt att googla ocksåmen äta mkt frukt och grönt, ät långsamma kolhydrater istället för snabba, ät måltider som innehåller alla näringsämnen, sluta med godis, ät fullkornsprodukter, minska eller sluta helt med hel- och halvfabrikat mat, drick mycket vatten och te osv
Det är dock lite vad en definierar som nyttig mat. För mig gäller det protein, grönsaker och fett. För andra är det annorlunda.
Pundarjävel:
Det är dock lite vad en definierar som nyttig mat. För mig gäller det protein, grönsaker och fett. För andra är det annorlunda.
va? nyttig mat är mat som är hälsosamt för kroppen. och ja fett, grönsaker och protein e viktigt.
soviet:
va? nyttig mat är mat som är hälsosamt för kroppen. och ja fett, grönsaker och protein e viktigt.
Jo, i grund och botten är det så. Men det finns sådana som ser på nyttig mat med andra ögon, därför tyckte jag det var viktigt för dig att förklara vad DU definierade som nyttig mat.